Так, автор відзначає, що у структурі споживчого набору витрати на транспорт становлять 4,7%, що є найнижчим показником порівняно з іншими країнами.
Водночас, якщо вірити офіційній статистиці, витрати українця на паливо та мастила становлять майже 1,9% споживчого набору, тоді як, приміром, у Сальвадорі – 2,7%, а в Албанії – понад 2%. Однак якщо кількість легкових автомобілів на 1000 осіб у цих державах становить близько 50 та 90 відповідно, то в Україні – майже 180.
«Отже, або українські автолюбителі їздять удвічі – втричі менше, або ця стаття в репрезентативному споживчому наборі насправді значно вища. Вочевидь, більш правдивим є останнє твердження. Отже, беручи до уваги тривалу тенденцію до зростання цін на нафту та нафтопродукти, низька частка витрат на паливо використовується урядом як ефективний важіль стримування офіційної інфляції», – пише автор.
Більше про це читайте у статті «Таємниці української інфляції» у № 40 «Українського тижня».