«Необхідне реформування системи «Укравтодору» має супроводжуватися збільшенням фінансування робіт з утримання, ремонту і будівництва доріг з передбачених на цей рік 16,9 млрд грн до 40 млрд грн на рік», – сказав Вілкул.
При цьому віце-прем'єр додав, що реформа системи дорожнього господарства передбачає розмежування функцій із замовлення, контролю і виконання дорожніх робіт.
«Неефективно, коли планування, функції замовника, контроль і часто виконання робіт зосереджені в одному відомстві. Потрібна нова система», – підкреслив Вілкул, заявивши, що представлена ним Концепція стратегії розвитку автодорожнього господарства у цьому сенсі відповідає кращим практикам Європейського союзу у цій сфері.
Як випливає із запропонованої концепції, функції стратегічного планування вирішено закріпити за Міністерством інфраструктури, функцію контролю якості доріг – за Державною транспортною інспекцією (Укртрансінспекцією), а «Укравтодор» виступить переважно як замовник робіт доріг державного значення, яких в Україні 52 тис. км.
Дороги місцевого значення, яких у країні 117,7 тис. км, запропоновано передати у відання голів облдержадміністрацій, щоб персоніфікувати відповідальність за якість доріг в області.
Нагадаємо, раніше Генпрокуратура заявила, що протягом двох останніх років з 11 млрд грн на ремонт і будівництво доріг на тендерах вкрадено 114 млн.
Експерти вважають, що корупційна складова різних видів дорожніх робіт унаслідок завищення цін на матеріали, проведення фіктивних робіт та зниження якості робіт складає від 50% до 70%.
За даними Світового економічного форуму, Україна займає 137 місце у світі з 144 заякістю доріг.