Війна з супермаркетом(Конкурс тижня)

Суспільство
31 Травня 2011, 17:58

Вже вдома я помітив, що саме з пакету з цим печивом розповзаються мурахи, після чого довелося його терміново викинути.

Позаяк я не міг бути стовідсотково впевненим, що комахи потрапили до печива саме з вини магазину, 27.05.2011р. я вирішив вдруге придбати печиво в цьому ж закладі. Щоб пересвідчитись, що порушення сталося саме з вини супермаркету, я взяв у тому ж металевому лотку, де й минулого разу, але інший вид печива двома окремими пакетами – печиво «Фрутта вишня вагове» виробництва фірми Yпо 0,426г та 0,458г вартістю 8,44грн. та 9,07грн. відповідно. В обох пакетах знову було знайдено велику кількість мурах, а на дні самого лотка під пакунками з печивом взагалі була справжня мурашина колонія. Сам процес вибору печива я знімав на відеокамеру телефону та фотографував, обережно так, щоб не конфліктувати з охороною.

Таким чином стало зрозумілим, що супермаркетом порушуються санітарні норми та встановлені законом вимоги щодо порядку фасування та зберігання товару, а також прибирання території магазину. Швидше за все, за дотриманням чистоти тут ніхто не слідкує, оскільки з 24 травня ситуація з комахами серед харчових продуктів тільки погіршилась.

На мою думку, працівниками супермаркету  порушувались права споживачів, передбачені ст..ст. 4-6, 8, 14, 17, 21 Закону України «Про захист прав споживачів», у тому числі моє конституційне право на належну якість і безпеку продукції (ст.50 Конституції).

Того ж дня я написав дві заяви, в яких детально, з посиланням на докази, якими були касові чеки, виклав суть ситуації та свої претензії. Першу заяву подав до місцевого управління з питань захисту прав споживачів, а другу до санепідемстанції. До кожного з документів долучив копії чеків від 24-го та 27-го травня, зроблені в супермаркеті світлини, а також по одному з пакунків печива разом з мурахами (в додатках так і було написано: пакет з печивом таким-то вагою стільки-то).

В заявах я просив:

– терміново вжити всіх встановлених законодавством України заходів для захисту моїх прав споживача щодо вказаного вище неякісного товару, а також для захисту права всіх покупців у даному супермаркеті на якісну і безпечну продукцію;

– провести перевірку супермаркету Xта інших об’єктів торгівлі, що належать власникові цієї торговельної мережі, стосовно дотримання його працівниками законодавства про захист прав споживачів;

– перевірити умови прибирання та дезінфекції на території даного магазину, а також умови якості, безпеки для споживача та оточуючого середовища, зберігання, пакування, фасування, маркування, датування, зважування товару на предмет дотримання всіх встановлених законодавством норм та правил;

– здійснити перевірку виробника даної продукції стосовно умов прибирання та дезінфекції, якості, безпеки для споживача та оточуючого середовища, виготовлення, зберігання, пакування, фасування, маркування, датування, зважування, перевезення товару на предмет дотримання всіх встановлених законодавством норм та правил;

– проводити перевірки та інші дії із захисту моїх прав за моєю участю.

Після цього подав додатково заяву до прокуратури, щоб гарантувати нагляд та контроль за виконанням моїх попередніх заяв.

Звісно, я міг би звернутися до адміністрації супермаркету і отримав би гроші назад та, можливо, вибачення. Але певен, що ситуацію щодо ставлення до дотримання санітарних норм та прав споживачів в цілому це б не змінило. Саме тому я обрав шлях, яким можна завдати найбільшого удару по недбалих керівниках і власниках торговельної мережі. Ця стратегія дозволяє також зібрати якомога більше доказів руками державних органів, а потім, якщо буде бажання, звернутися до суду.