Відважна українка: Маша Еллсворт про те, як влаштована «фабрика дитячих мрій»

Культура
21 Червня 2012, 20:48

21 червня у вітчизняний і світовий прокат вийшов новий повнометражний мультфільм студії «Відважна», до творчого колективу якого потрапила й наша співвітчизниця. Тиждень зв’язався з нею в Сакраменто.

У. Т.: Єдина відома в інтернеті Маша Еллсворт – це фотограф, яка знімає весілля. Про вас – півслова на imdb.com. Розкажіть, будь-ласка, про себе. Яким дивом ви опинилися в художньому раю під назвою Pixar?

– Я виросла в Чернігові. Навчалася в тамтешньому технічному університеті, а на другому курсі вирішила перевестися до іншого – у штаті Юта. Закінчила його з освітою програміста й спеціаліста з образотворчого мистецтва, отримавши подвійний диплом. А Pixar виник просто: я лишень надіслала їм кілька своїх робіт, як і всі решта, і з тисяч заявок вибрали мене як практикантку. Спочатку це чотири місяці стажувань, і якщо ви добре себе показали, термін навчання продовжують, а потому, коли гарно працюєте й надалі, вас беруть на роботу. Так зі мною і сталося.

Читайте також: Український Геракл

У. Т.: У вашій біографії сказано, що ви були технічним інтерном на «Рататуї», одному з мультиків, який обожнюють усі українські дітлахи. Як потрапили в цей проект?

– Усе просто: надіслала свій ролик зі студентськими роботами. А в часи навчання я працювала над багатьма короткометражними анімаційними стрічками, зокрема над «Гладіатором у піжамі» (2008 рік, режисер Ґленн Гармон, кілька призів на фестивалях. – Ред.) – це історія маленького хлопчика, котрий бореться з монстрами зі свого сну…

У. Т.: …А через два роки ви на мультику «Вперед і вгору» розфарбовували персонажів, потім були супервайзером із костюмів у короткометражці «Грай граючись». Яким чином у вас поєдналися такі різні роботи?

– На Pixar є університет студії: там усі працівники компанії (звісно, у свій вільний час) можуть брати участь у різних проектах. Одним із них виявилася стрічка «Грай граючись». Це не анімація, а справжній короткометражний фільм. Але я мала можливість бути на ньому костюмером. І скористалася з цього. Так, він не мав стосунку до моєї постійної роботи. Але насправді тут нічого дивного, бо ж на Pixar я і є костюмером, тільки комп’ютерним: розфарбовую персонажів та їхній одяг, надаю йому потрібної фактури. Тому логічно, що захотіла попрацювати зі справжніми костюмами. І хоча займаюся вбранням постійно, насправді кожен день складається по-різному. Все залежить від того, над чим труджуся. Під час роботи над «Відважною» я займалася тим, що «зачісувала» волосся принцесі Меріді: будь-яке використання волосин в анімації є доволі складним у технічному плані.

У. Т.: Мультфільм є колективною творчістю. Що ви додаєте до проекту від себе? І взагалі чи це реально?

– Аякже! Коли художники вручають нам на папері ескізи героїв чи основний дизайн антуражу, щоб ми це втілили на комп’ютері у 2 чи 3D, то, звісно ж, мусимо відповідати за дотримання основного єдиного стилю мультфільму. Але на папері немає такої кількості деталей, які потрібні для стрічки, і тут уже можна займатися творчістю. Кожна ж людина хоче, щоб її ідеї були втілені в життя. В мене їх дуже багато. Але я хотіла б займатися технічним прогресом компанії в тому сенсі, що мене більше цікавлять швидкість 3D-графіки й відповідь на запитання, яким чином можна пришвидшити нашу роботу, аби не виконувати того, з чим за нас можуть упоратися комп’ютери. Все це посприяє куди легшому втіленню дизайну художників. Тобто технічне для мене – це одночасно й креативне, творче.

У. Т.: Творчих людей українського походження в голлівудських компаніях не бракує. Цікаво, чи спілкуєтеся ви між собою?

– Так, на Pixar є один чоловік з України, подеколи ми розмовляємо. Та слід сказати, що всі, хто працює на студії, небагато мають часу на бесіди. І в Сан-Франциско, і навіть тут, у Сакраменто, є велика українська громада, тож можливостей підтримувати національномовно-культурні стосунки чимало – аби знайшовся час. У мене в Америці є купа друзів-співвітчизників, і ми часто спілкуємося через Skype. А оскільки свою роботу на «Відважній» уже закінчила (всі костюми зроблені й шевелюри зачесані), то можу присвячувати їм більше часу. Хоча недовго, бо вже взялася за новий піксарівський мультик, який з’явиться 2014 року, – це «Хороший динозавр» режисера Боба Петерсона.

Читайте також: Le Doyen знову озвучує українською