Великі гастролі

ut.net.ua
14 Березня 2008, 00:00
14 березня 11 команд, 22 пілоти, сотні техніків, тисячі технічних працівників і мільйони уболівальників зустрінуть свій особистий Новий рік – стартом у Мельбурні в F-1 розпочинається черговий сезон. Сезон, який, можливо, не міститиме стільки інтриг і скандалів, як минулий, але має стати переломним за весь час існування перегонів. «Формула-1» відтепер житиме за новими правилами і законами.
 
Східний напрямок
З легкої руки власника «Формули-1» Берні Екклстоуна цього року буде проведено перший в історії нічний етап в Сінгапурі. Зрозумівши, що рекламний ринок в Європі повністю освоєний і практично використаний, всесильний у власній царині Берні вирішив просувати свій продукт на Схід. Туди, де наразі «крутяться» шалені гроші, і де, до речі, не заборонена реклама тютюнових виробів.
 
Європейські Гран-прі потроху поступаються азійським перегонам. На підході ОАЕ і вже повною мірою задіяна Індія: тут дебютний етап пройде 2010-го, а сьогодні в чемпіонаті стартує багатостраждальна команда, яку придбав індійський бізнесмен Віджей Малья. Колишня Jordan, що зі зміною кожного наступного власника називалася то Midland, то Spyker, тепер перейменована на Force India F1.
 
Крім того, Екклстоун досі мріє підкорити Росію. Розмову про перегони невтомний Берні розпочав ще 1982 року, запропонувавши радянському керівництву грандіозні перегони вулицями Москви. Спіймавши облизня в столиці РФ, нині він пробиває свою ідею в місті на Неві. Петербург стогне, та не здається: Північна Пальміра має побудувати автодром і забезпечити його інфраструктуру, натомість їй обіцяно лише прибуток від продажу квитків і розрахунки щодо збільшення туристичного потоку. Справді великими грошима – від телетрансляцій – бос «Формули-1» ділитися не обіцяє.
 
Аварія, донька Берні
Розпочинати перегони ввечері – не примха організаторів, а сувора необхідність. Аби глядачі в Європі побачили азійські етапи, потрібно враховувати різницю часових поясів. Перегони затемна з розряду недешевих. Можна лише уявити, в яку суму обійшлися владі Сінгапуру 240 сталевих пілонів, на яких розташуються 1600 прожекторів по 2 кВт кожен. Струмом їх забезпечать понад 100 тис. метрів кабелю та 12 потужних генераторів, які «сховають» у спеціальних контейнерах. І це не кажучи власне про підготовку трас, готелів та всього необхідного для життєдіяльності F-1.
 
Утім, як відомо, заради видовища, можна піти ще й не на такі жертви. Можливо, саме цим і пояснюється відмова від системи трекшн-контролю, що допомагала болідам уникнути буксування та заносів, і цьогорічна заборона на розігрів гуми. Не потрібно бути Нострадамусом, аби передбачити: аварій у цьому сезоні значно побільшає. Натомість укриття голови пілота по краям кокпіта «виросло» приблизно на 20 см. Для людини це означає підвищення безпеки. А командам доведеться вирішувати, як розташувати дзеркала заднього огляду, щоб цей огляд у пілота таки був.
 
Фаворити незмінні
«Формула-1» втомилася від скандалів, що протягом минулого сезону трусили Великий Цирк ледь не щомісяця. Це і звинувачення в шпигунстві McLaren, яке коштувало цій стайні Кубка конструкторів та $100 млн. Це і постійна війна між колишніми пілотами однієї команди Льюїсом Гемілтоном і Фернандо Алонсо, які, захопившись «міжсобойчиком», пропустили в чемпіони Кіммі Ряйкконена. Це й постійні звинувачення одне одного в брудних прийомах з боку непохитних фаворитів – McLaren та Ferrari.
 
Першу стайню більшість оглядачів і називає потенційним лідером сезону. Справа не в бажанні поквитатися за конкретний провал, а в прагненні після кількох невдалих сезонів повернути собі перше місце. Готовність McLaren’а уже торік був значно кращою ніж у конкурентів, та розбірки між Алонсо і Гемілтоном плюс шпигунський скандал не дали змоги німецько-англійській команді гідно відсвяткувати перемогу.
 
Наразі «Срібні стріли» налаштовані напрочуд рішуче. «2007 рік був для нас цікавим. І ніхто не міг передбачити, що він так невдало закінчиться. Але ми готові взяти реванш», – заявляє напередодні старту шеф McLaren Ронн Денніс. У свою чергу пілоти Ferrari Кіммі Ряйкконен і Феліпе Масса також поступатися не планують. Тим більше – дворазовому чемпіону світу і головному невдасі минулого року Фернандо Алонсо, який перейшов до рідного йому Renault.
 
У зоні особливої уваги
Сенсаційний виступ торішнього новачка Льюїса Гемілтона змушує з особливою увагою ставитися до «свіжої крові» в Королівських перегонах – 2008. Від новобранців очікують як не сенсацій, то, принаймні, сюрпризів.
 
Нельсон Піке (Renault, Бразилія). 22 роки. Син триразового чемпіона світу в «Формулі-1» Нельсона Піке-старшого. Свого часу разом з Гемілтоном виступав на чемпіонаті GP2. З 2006-го – тест-пілот Renault.
 
Себастьян Бурде (Тoro Rosso, Франція). 19 років. Народився в містечку Ле Ман, яке славиться 24-годинними перегонами. Виступав у чемпіонатах «Формула-3» і «Формула-3000». Щоправда, тоді загубився на тлі Фернандо Алонсо. Статус пілота F-1 отримав у середині 2007-го.

Казумі Накадзіма (Williams, Японія). 23 роки. Як і Піке, син колишнього пілота «Формули-1». Щоправда, його батько Сатору особливих успіхів тут не досяг. Накадзіма-молодший 2003-го розпочав виступи у «Формула-Toyota». До команди потрапив не в останню чергу тому, що Toyota, де він був тест-пілотом, поставляє свої двигуни для Williams.[249]

 
“ФОРМУЛА – 1” 2008
Календар чемпіонату 2008     
Етап
Дата
Країна
Автодром
1
14–16 березня
Австралія
«Альберт-парк»
2
21–23 березня
Малайзія
«Сепанг»
3
4–6 квітня
Бахрейн
«Сахір»
4
25–27 квітня
Іспанія
«Каталунья-Монтмело»
5
9–11 травня
Туреччина
Стамбул
6
23–25 травня
Монте-Карло
Вулицями міста
7
6–8 червня
Канада
Автодром ім. Жиля Вільньова
8
20–22 червня
Франція
«Маньї-Кур»
9
4–6 липня
Велика Британія
«Сільверстоун»
10
18–20 червня
Німеччина
«Хоккенхаймрінг»
11
1–3 серпня
Угорщина
«Хунгарорінг»
12
22–24 серпня
Іспанія, Валенсія
Вулицями міста
13
5–7 вересня
Бельгія
«Спа-Франкоршам»
14
12–14 вересня
Італія
«Аутодромо Націонале»
15
26–28 вересня
Сінгапур
Вулицями міста
16
10–12 жовтня
Японія
«Фудзі»
17
17–19 жовтня
Китай
«Шанхай Інтернешнл»
18
31 жовтня – 2 листопада
Бразилія
«Інтерлагос»