Великі бізнес-гравці в Україні використовують ЗМІ в боротьбі за владу – експерт

13 Листопада 2015, 11:19

Науковий співробітник Інституту економічних досліджень і політичних консультацій Ірина Федець повідомляє, що в Україні великі бізнес-гравці використовують найбільші медіареасурси для задоволення власних бізнесових і політичних інтересів. Цей процес особливо активізувався після проведення в Україні місцевих виборів.

Вона пише, що більшість телеканалів замість того, аби інформувати суспільство, пропонують суспільству контент за гроші, так звану «джинсу». Українські медіа встигли зарекомендувати себе як платформи, які пропонують політичну рекламу, завуальовану під «новини».

«Великі бізнес-гравці використовують українські ЗМІ в боротьбі за владу», – повідомляє експерт.

Разом з тим, за її словами, десять топ-каналів України контролюються найвпливовішими олігархами, які використовують медіа для задоволення власних бізнес та політичних інтересів. Це по три канали у Ігоря Коломойського, Дмитра Фірташа та Віктора Пінчука, і ще один підконтрольний Рінату Ахметову.

«Канали, в які інвестує Пінчук, відомі великою кількістю матеріалів про благодійну діяльність олігарха та просуванням політичних партій, наближених до колишнього Президента України Віктора Януковича», – заявляє Федець.

Медійні ресурси, підконтрольні Коломойському, на думку експерта, рекламують політичні партії, пов’язані з особою олігарха, намагаючись збільшити прихильність суспільства до них на регіональному рівні.

Компанія Фірташа спрямована на «освітлення діяльності» Опоблоку та проросійських політичних партій.

Крім того, Федець наголошує на тому, що телебачення має домінуючий вплив на формування громадської думки. Вона посилається на результати дослідження, проведеного у жовтні цього року, відповідно до якого 94% опитаних отримують новини через телебачення, і 42% отримують інформацію з Інтернету та з телебачення.

Експерт відзначає, що головна проблема України у медіа – це помилкові висновки щодо прозорості системи власності ЗМІ та у тому, що прості українці часто просто не знають, кому належить той чи інший телеканал.

Як повідомлялося, у вересні канал "1+1" відмовився показувати "Шустер live" про корупцію в парламенті.