В уряді довіряють українським компаніям виробництво вагонів, але не локомотивів

Економіка
6 Серпня 2021, 17:58
Прем’єр міністр Денис Шмигаль заявив, що держава буде розвивати локальне вагонобудування. За його словами, цей напрямок є пріоритетним, адже сприятиме економічному розвитку країни. 

“Ми фінансуватимемо і стимулюватимемо програми з розвитку власного вагоно- і локомотивобудування в Україні», — зазначив Шмигаль.

Однак озвучені плани не зовсім відповідають тому, що насправді відбувається у секторі машинобудування. Крім публічних заяв спостерігати реальний прогрес не доводиться, адже Україна продовжує закуповувати техніку за кордоном. Тиждень нещодавно писав про те, що для “Укрзалізниці” закуплять 130 вантажних електричних локомотивів частково за державні кошти, а частково за позику від французького уряду на понад 750 мільйонів євро.

Читайте також: Потяг у нікуди. Як Укрзалізниця гальмує розвиток країни

2020 року “Укрзалізниця також оголосила конкурс на закупівлю 205 вантажних електровозів. Тоді Федерації роботодавців України  у відкритому зверненні щодо реалізації проєкту з локалізації електровозів в Україні до прем’єр-міністра наголошувала на тому, що за локалізації виробництва не менше ніж на 50%, до бюджетів та фондів додасться близько 200,8 мільйонів євро. Також йшлось про те, що в такому разі буде створено близько 4,8 тис. додаткових робочих місць.

“Відтак, можна вважати державним злочином перед Україною, якщо закупівля електровозів відбуватиметься з мінімальним рівнем локалізації або по імпорту ”, – йшлося у зверненні.

Проте раніше того ж 2020 року оголосили про закупівлю 40 локомотивів американської фірми General Electric. Відповідний указ підписали наприкінці 2019 року. Відповідний договір підписали на початку 2018 року між АТ «Укрексімбанк» та GE щодо 30 тепловозів американського виробництва.