В українських медіа найчастіше поширюють кремлівський меседж про «Україну як недодержаву» – моніторинг

30 Вересня 2020, 12:21

В українських медіа найчастіше поширюється наратив проросійської пропаганди про «Україну як недодержаву». Про це свідчать результати моніторингу (про)російської дезінформації в українських медіа за 7-13 вересня 2020 року, проведеного «Детектором медіа».

 

Зазначається, що під «дезінформаційним наративом» у моніторингу мається на увазі сталий набір тверджень або оцінок, який загалом покликаний впливати на громадську думку, перебільшуючи або спотворюючи картину дійсності.

 

Найпоширеніші наративи проросійської пропаганди, виявлені в українських медіа:

 

  • «Україна – недодержава»: поширення панічних настроїв щодо COVID-19 і карантинних обмежень, яке пов’язують із «протистоянням» Києва та регіонів. У цих матеріалах центральна влада в уже звичній для Кремля манері позиціонувалась як слабка, некомпетентна, корумпована і ворожа для українців.
  • «Україна – нацистська держава»: позиціонування України як такої, де владу нібито захопили радикальні націоналісти, що займаються переписуванням історії, потурають дискримінації на тлі національності та глорифікують злочини під час Другої світової війни.
  • «Громадянська війна»: Росія позиціонується не як агресор, а як арбітр і рятівник від гуманітарної кризи, Україна звинувачується у зриві переговорів та перемир’я, невиконанні Паризького комюніке та мінських протоколів.
  • «Зовнішнє управління»: владу в Києві контролюють США та європейські держави.

 

Повідомляється, що найбільше проросійських наративів помічено у виданні «Страна.ua», на телеканалах «112», NewsOne та ZIK, на телеканалі «Інтер» та його новинному сайті podrobnosti.ua, в онлайн-виданнях «Вести», mignews.com.ua (видання належить одному з лідерів проросійської опозиції Вадиму Рабиновичу), а також на партійних ресурсах політсили «Опозиційна платформа – За життя» (далі «ОПЗЖ»), на фейсбук-сторінках гостей телестудій та коментаторів перелічених ресурсів, на їхніх ютуб- і телеграм-каналах. Загалом більшість ресурсів, які генерують і поширюють ці меседжі, прямо чи опосередковано пов’язана з «ОПЗЖ».

 

 

Нагадаємо, «Український тиждень» і ще шість онлайн-медіа очолили рейтинг дотримання журналістських стандартів.