В Україні 6 серпня почали діяти нові правила маркування продуктів, на впровадження яких виробникам відведено три роки.
Згідно цих правил, інформація про харчовий продукт тепер має бути точною, достовірною та зрозумілою для покупця. Це основний принцип нового закону. Навіть реклама харчів має бути правдивою та доведеною. Та все ж особлива увага буде до етикетки, яка має не плутати покупця, а допомагати у виборі.
Шрифт буде чітким, розбірливим і контрастним. Інформація про продукт має бути лише українською мовою. Переклад – за бажанням виробника. Так само виробники мають збільшити шрифт на упаковках, обрати для літер контрастний колір та прибрати усі картинки або інші графічні елементи, які заважають читати. Інгредієнти-алергени будуть виділені окремо шрифтом або кольором.
Інформація повинна бути всюди. Дізнатися склад купленого споживач тепер може всюди. Якщо продукт нефасований у супермаркеті, наприклад, борошно, то склад має бути вказаний на мішку, або на окремому стенді поруч.
При купівлі заморожених продуктів маса харчів, вкритих крижаною глазур'ю, буде вказуватися без урахування льоду.
Крім того, буде називатися по-різному термін придатності. Наприклад, з’явиться маркування "Краще спожити до…". Це буде означати що продукт, наприклад – кава, ковбаса або сир – за правильного зберігання ще можуть бути вжиті без шкоди для здоров'я після цієї дати. А продукти, які зберігаються ще довше, наприклад – цукор, сіль, міцний алкоголь або жувальна гумка – можуть взагалі бути без терміну придатності. Це вирішує виробник.
Закон набув чинності від 6 серпня. Нові етикетки та правила виробники будуть впроваджувати поступово. На це є три роки.
Нагадаємо, екс-президент України Петро Порошенко підписав закон про надання споживачам інформації про харчові продукти на початку лютого 2019 року.
Верховна Рада України прийняла в другому читанні і в цілому законопроект №8450 "Про інформацію для споживачів харчових продуктів" 6 грудня 2018 року. За відповідне рішення проголосував 231 народний депутат.