Після 24 лютого 2022 року, після початку повномасштабної війни, змінилося все і освітня сфера зокрема: зруйновані заклади освіти, стрес дітей, їхніх батьків, опікунів і вчителів, неможливість навчатись у безпечних та комфортних умовах через постійні повітряні тривоги та періодичні відключення світла.
Саме тому для надання доступу до освіти в умовах війни Міністерство освіти і науки України разом із міжнародними партнерами розбудовують мережу Цифрових Освітніх Центрів (DLC). Дитячий фонд ООН (ЮНІСЕФ) та Асоціація інноваційної та цифрової освіти вже відкрили шістнадцять Цифрових Освітніх Центрів (DLC) у Херсонській, Миколаївській та Одеській областях.
Головне завдання центрів – забезпечення навчання 16 тисяч школярів, які не мають повноцінного доступу до офлайн навчання у прифронтових і деокупованих громадах.
У Цифрових Освітніх Центрах учні зможуть безплатно:
- за допомогою Штучного Інтелекту визначити, які предмети та теми зі шкільної програми їм потрібно надолужити;
- навчатись за допомогою інтерактивних кейсових уроків;
- проходити практичні та лабораторні роботи, використовуючи технології віртуальної (VR) та доповненої (AR) реальності;
- отримувати індивідуальні консультації (надолужувати освітні втрати) через спеціальний застосунок (так звана Убер-Школа);
- набувати навички, що мають найбільший попит у XXI столітті, завдяки «Урокам для успішного життя»;
- розважатись з користю зі спеціальною освітньою програмою «Minecraft»;
- визначити свій рівень володіння та опанувати українську та англійську мови;
- отримати психоемоційну підтримку;
- сформувати Паспорт Здібностей до 1 000+ сучасних професій за допомогою сертифікованого профорієнтаційного адаптивного тестування, визначити професію своєї мрії та побудувати індивідуальну траєкторію подальшого навчання та кар’єри.
Заступник міністра освіти і науки України Андрій Сташків так коментує цей проєкт: «Мета Цифрових Освітніх Центрів – забезпечення безперервного навчання дітей та підлітків, надолуження освітніх втрат, надання можливості брати участь у заходах неформальної освіти, психоемоційна підтримка дітей і підлітків, їхніх батьків та вчителів, надання можливостей для соціалізації та взаємодії, а також підвищення професійних компетентностей учителів. Пріоритет надано деокупованим територіям та громадам, які наближені до бойових дій».
Анатолій Ігнатович, координатор освітніх проєктів ЮНІСЕФ, так пояснює цю ініціативу: «У кожній громаді, де працює DLC, впродовж року навчатимуться учні 1-11 класів – першочергово ті, хто має обмежений доступ до освіти та потребує додаткової підтримки у навчанні та психоемоційної підтримки, наприклад, діти з інвалідністю або внутрішньо переміщені діти. Загалом планується охопити 16 000 школярів».
Координатором Цифрових Освітніх Центрів у цих трьох областях є Асоціація інноваційної та цифрової освіти, яка за підтримки Міністерства освіти і науки України з початку війни успішно розвиває Мережу Українських Освітніх Хабів, як в Україні, так і в країнах ЄС та Великій Британії.
Виконавча директорка Асоціації інноваційної та цифрової освіти Марія Богуслав розповідає про ці центри так: «Наша команда прагне не просто відкрити Цифрові Освітні Центри, а зробити з них справжні освітні хаби для дітей, підлітків та їхніх батьків у громадах, які найбільше потерпають від війни, де б їм було цікаво та корисно, а мешканці громад захотіли б приходити знову і знову».
Вищезазначені активності відбуваються в межах проєкту «Створення цифрових освітніх центрів (DLC) та надання послуг з психосоціальної підтримки для дітей та молоді», який реалізує Асоціація інноваційної та цифрової освіти спільно з Дитячим фондом ООН (ЮНІСЕФ) за фінансової підтримки Бюро гуманітарної допомоги USAID (BHA) та Глобального партнерства заради освіти (GPE).