Збір додасть до ціни автомобілів, які ввозяться в Україну від 5 тис. до 60,5 тис. грн, залежно від об'єму двигуна і віку.
Збір для для імпортних авто буде розраховуватися згідно з базовою ставкою 5,5 тис. грн та спеціального коефіцієнту. Збір для електрокарів (крім гібридних авто) і малолітражок (з об'ємом двигуна до 1 л) буде розраховуватися з коефіцієнтом 0,86 (1,72 – для б/у авто старше трьох років). Такі автомобілі додадуть до митної вартості 4,7 тис. грн (б/у – 9,5 тис. грн).
Автомобілі з моторами від 1 до 2 л будуть обкладатися збором до 7370 грн ( 14740 грн – для старих авто), а з двигуном від 2-х до 3-х літрів – 14 тис гривень (28 тис грн – для старих авто).
З іномарок з двигунами від 3-х до 3,5 л стягуватимуть 19 тис. грн і 38 тис. грн – з автомобілів старше трьох років. Найвищий коефіцієнт буде застосований до автомобілів з обсягом більше 3,5 л. З кожного такого автомобіля імпортеру доведеться заплатити в казну 30 тис гривень ( 60,5 гривень для б/у авто).
Імпортери платитимуть збір на митниці, при ввезенні авто. Компанії, що збирають транспортні засоби на території України, зобов'язуються утилізувати автомобілі самостійно, через створення утилізаційних потужностей для переробки автомобілів.
Європейський союз попередив, що не потерпить утилізаційного збору в Україні.
Нагадаємо, 4 липня парламент схвалив зміни до Податкового кодексу щодо сплати екологічного податку за утилізацію знятих з експлуатації транспортних засобів.
Базова ставка податку для легкових автомобілів – 5,5 тис. грн., на інші транспортні засоби (автобуси, вантажні, вантажопасажирські автомобілі або спецавтомобілі) вона становить 11 тис. грн. При цьому вітчизняні виробники звільняються від його сплати під гарантії створення утилізаційних потужностей.
У свою чергу, в Європейському Союзі заявляли про серйозний вплив на двосторонні економічні відносини з Україною вступу в силу закону про утилізацію знятих з експлуатації транспортних засобів.