За даними AUTO- Consulting це найгірший результат продажів з періоду початку 2000-х років, пише ЛігаБізнесІНФОРМ.
Видання зазначає, що ситуація на ринку нині гірша, ніж у кризовий 2009 рік. Ринок різко обвалився з 640 тис. проданих авто в 2008 році до 160 тис. Під час кризи багато дилерів вижили за рахунок величезних запасів, (до 70 тис. штук), які розпродавалися практично весь рік.
"Тоді в перші місяці гальмування було на 74-75%. Відповідно, дилери могли продавати автомобілі, прив'язані до старого курсу майже рік, – каже гендиректор AUTO-Consulting Олег Омельницький. – Зараз ситуація набагато гірша – таких стоків немає і у багатьох вже закінчилися автомобілі. Вони змушені їх імпортувати, закладаючи новий курс і намагатися продати автомобілі за новими цінами".
Істотний спад продажів у березні не став сюрпризом для автодилерів.
"Падіння було прогнозованим. Якщо в лютому ще були великі запаси автомобілів, завезених і розмитнених за курсом 8-9 грн. за долар, то в березні їх практично не залишилося", – говорить директор департаменту маркетингу і реклами "НІКО Менеджмент" Ярослав Вовк.
Єдині хто виграли від девальвації гривні – вітчизняні виробники ЗАЗ (входить до складу корпорації УкрАвто, підконтрольний Таріелу Васадзе) та корпорації Богдан. За рахунок використання комплектуючих вітчизняного виробництва їх продукція менш чутлива до коливань курсу. Так, Запорізький автозавод збільшив продажі на 58% (зайнявши 14% українського ринку) і повернув собі лідерство, потіснивши Geely (бренд входить в портфель групи компаній АІС, підконтрольна депутату від Партії Регіонів Дмитру Святашу). Богдан збільшив продажі на 52%.
"… В цілому , до кінця року, я не бачу причин для панічних настроїв. Ринок опуститися, але не до такого рівня, щоб посипати голову попелом", – говорить гендиректор компанії АвтоКапітал (дистрибутор Mercedes -Benz в Україні), Ярослав Пригара.
З ним не згоден Олег Омельницький, який запевняє, що ринок ще не досяг дна і буде далі падати, а це загрожує закриттям дилерських центрів і як наслідок – скороченням персоналу.
"Падіння в березні в два рази – це ще не межа, адже в березні ще розпродавалися залишки авто з прив'язкою до курсу вісім за долар. Нові ціни та нові реалії – це щомісячні продажі по 100-200 машин на місяць у багатьох імпортерів, – говорить Омельницький. – Основний обвал ринку ще попереду. І навіть скасування утилзбору і зниження спецмита не зможе його стримати".
Дилери не настільки категоричні. За прогнозами Пригари, ситуації гірше ніж в 2009 року не буде, а обсяг ринку перевищить 160 тис. автомобілів. Ярослав Вовк вважає, що ринок за підсумками року втратить 30 % і досягне позначки в 140 тис. авто.