Як розповів директор асоціації постачальників торгових мереж Олексій Дорошенко, припинити завозити в Україну продукцію, виготовлену в Росії будуть змушені всі постачальники. Адже, за даними Асоціації, загалом в українських супермаркетах впали продажі російських товарів на 25-40%.
Зокрема, вже з вересня весь чорний чай під маркою «Lipton» в Україну буде завозитися з Польщі, а не з Росії. Таке рішення компанія Unilever (власник бренду) прийняла після того, як продажі її продукції впали на понад 50%. Вже з 10 серпня «Lipton Yellow Label Tea» імпортується з заводу в Катовіцах. Про це компанія повідомила на свої сторінці, наголосивши, що таке рішення є «несприятливим з точки зору бізнесу, що означає додаткові не прогнозовані витрати. Але це рішення – це крок на зустріч споживачам».
Також за даними Дорошенка, компанія «Орімі Трейд», виробник чаїв «Greenfield», «Принцесса Нури» та кави «Жокей» та «Jardin», вже найближчим часом почне виробництво в Україні.
"Торгові мережі не виводили російські товари з продажу з власної ініціативи. Вони почекали. От коли було впроваджено маркування товарів, тоді вже стало чітко помітно вибір споживача, на який мережі не можуть не реагувати. Вже в травні в супермаркетах суттєво зменшилась кількість російських товарів", – запевнив Дорошенко.
Нагадаємо, 14 серпня Верховна Рада прийняла у другому читанні закон про санкції щодо Росії, який дозволяє блокувати активи фізосіб, відкликати ліцензії у компаній і банків, обмежувати транзит російського газу до Європи. Крім того, складений, але поки що не оприлюднений список з 172 фізичних і 65 юридичних осіб, проти яких будуть введені санкції.