«Авіаційна інфраструктура в Україні залишається нині однією з найдорожчих в Європі, будучи при цьому однією з найменш ефективних», – йдеться у повідомленні Євробюлетня.
При цьому зазначається, що ще у грудні 2007 року розпочалися переговори між ЄС і Україною про «відкрите небо». Тоді ж було поставлено за мету завершити їх до кінця 2010 року. Згодом дату підписання Угоди про спільний авіаційний простір перенесли на 2011 рік. Однак, завершення переговорів знову відтерміновується.
Від майбутнього підписання Україною Угоди про Спільний авіаційний простір найбільше виграють пасажири.
Так, у зв’язку зі збільшенням пропозицій авіаперевізників і, відповідно, посилення конкуренції, тарифи на внутрішні перевезення можуть зменшитися у 2–3 рази, на міжнародні – у 1,5–2 рази.
Крім того, угода означає забезпечення європейських стандартів безпеки польотів, рівня обслуговування пасажирів, збільшення кількості рейсів і маршрутів, а також розширення цінового діапазону послуг авіаперевезень.
Також ця угода передбачає збільшення на 10-15% надходжень до державного бюджету за рахунок виходу на ринок України провідних європейських малобюджетних авіаперевізників.
Однак, експертний аналіз поточного стану ринку пасажирських авіаперевезень показав, що ані вітчизняні авіакомпанії, ані аеропорти ще не готові «відкрити небо». Потрібні серйозні реформи в галузі, модернізація парку повітряних суден й аеронавігаційного обладнання в аеропортах, розширення мережі маршрутів, стимулювання попиту населення тощо.
Нагадаємо, ще у грудні 2010 року міністр інфраструктури Борис Колесніков пообіцяв за допомогою лоукост-компаній налагодидити авіасполучення усіх обласних центрів з Києвом.