Майже половині опитаних доводилось побувати в ролі жертви (46%), майже стільки ж спостерігали таке явище в колективі, де працювали (40%).
Зізнались у безпосередній участі на стороні агресора тільки 9% респондентів.
„Найчастіше мобінг виявляється у несправедливій критиці (40%), непомірних навантаженнях і причіпках до результатів роботи (34%), цілеспрямованій дезінформації і створенні перепон у роботі (30%), відкритій агресії і неприязні (27%), доносах і скаргах (28%), плітках і вигадках про «жертву» (25%), в насмішках і жартах «за спиною» (28%). Не так часто, але трапляються ігнорування (21%), провокації (20%) і дрібні капості на адресу жертви (21%)”, – йдеться у повідомленні.
Найчастіше цькування відбувається на рівнях керівник-підлеглий (42%) чи співробітник-співробітник (30%). Значно рідше весь колектив може виявляти агресію проти когось одного (11%), або керівник займати таку позицію по відношенню до групи співробітників (10%). Не часто, але бувають ситуації, коли колектив починає війну проти свого боса (6%).
„Лідерами з несправедливого тиску боса на окремого співробітника є компанії, де 1000 і більше співробітників (58%). Натомість там дуже рідко буває навпаки — працівники піднімають бунт проти свого боса лише в 3% випадків. Такі ситуації більш характерні для малих і середніх компаній (7-10%). У менших компаніях співробітники також частіше з’ясовують стосунки між собою. Наприклад, цькування одного співробітника іншим у малих і середніх компаніях — це майже 40% випадків мобінгу, в той час як у великих компаніях — усього 20-25%”, – йдеться у дослідженні.
Так як головна мета мобінгу — вижити незручного працівника. І, на думку українських офісних працівників, у більш ніж половині випадків (55%) це спрацьовує — «біла ворона» звільняється. Рідше, в третині випадків, проблему просто вдається зам’яти.
Мирне врегулювання відбулось лише в десятій частині конфліктів, ще рідше звільняють найактивніших учасників конфлікту (4%) або призвідника (3%).
За даними дослідження, більшість керівників вважають за потрібне не помічати конфлікт і не втручатись у розбирання між підлеглими (47%), або втручатись лише тоді, коли ігнорувати проблему вже просто неможливо (25%). Відразу залагодити конфлікт будуть намагатись лише 4% керівників.
Як повідомлялось, майже половина офісних працівників регулярно «висять» у соцмережах.