Президент Володимир Зеленський на форумі Yalta European Strategy заявив, що уряд запустив "Велике будівництво" та почав будувати дороги, "щоб не впадати в депресію". "У регіонах люди втрачали роботу на місцях, але ми створили робочі місця, ми почали будувати дороги, як США у 1930-х, щоб не впадати в депресію, почали "Велике будівництво", – сказав Зеленський.
Як відомо, у часи Великої депресії американський президент Франклін Рузвельт намагався подолати безробіття, що у 1930-х сягало 25%, за допомогою державних програм працевлаштування. Наприклад, мільйони безробітних залучали до будівельних робіт, розміщаючи їх у трудових таборах.
Читайте також: Очікуваного урядовцями до кінця року відновлення економіки досягнути не вдасться
Економічний оглядач Тижня Олександр Крамар наголошує, що застосування фрагментарних рішень, які колись давали значний ефект в інших країнах, не забезпечувало, не забезпечує і не зможе в майбутньому призвести до позитивних змін в Україні, якщо механічно переноситиметься на зовсім інший місцевий грунт. "Як і наслідування розвинених країн у стимулюванні споживання, будівництво за державний кошт транспортної інфраструктури в Україні не може дати й приблизно того ж позитивного ефекту. Бо левова частка витрачених коштів, як і споживчих непродовольчих витрат громадян, йде на купівлю іноземних товарів і оплату послуг іноземних підрядників", – зауважує Олександр Крамар.
Економічний оглядач звертає увагу, що в США часів Нового курсу Рузвельта, як і в часи сучасних стимулів, імпорт мінімальний, а 80-90% і більше коштів залишаються в американській економіці. "В Україні цього немає, тому без зміни зовнішньоторгівельної і економічної політики загалом такі вливання дефіцитних бюджетних коштів в державне чи й приватне споживання подібні до спроб наповнити сито чи діряву кишеню. Вони просто не можуть забезпечити необхідного позитивного ефекту", – резюмує Крамар.