Останній раз вулкан виявляв свою активність 2004 року, а всього за останні 100 років виверження вулкану відбувалося десятки разів.
У радіусі 220 кілометрів від вулкана введена зона заборони польотів.
За інформацією метеорологічного бюро Ісландії, Грімсвотн викинув білий дим на висоту близько 15 кілометрів. За оцінками фахівців, виверження може стати великим, але навряд чи повторить минулорічне виверження вулкану Ейяф`ядлаекюдль, і навряд чи дим від вулкана буде таким же небезпечним для двигунів літаків, оскільки вулканічний пил Грімсвотна грубіший від пилу Ейяф`ядлаекюдля.
Втім Грімсвотн може, як це вже бувало раніше, розтопити частину льодовика Ватнайокулль і викликати локальні повені.
Як повідомлялось, у квітні науковці прогнозували виверження Грімсвотна, але восени 2011 року.
Нагадаємо, 14 квітня 2010 року за 200 кілометрів на південний схід від столиці Ісландії Рейк`явіка почав виверження вулкан Ейяф`ядлаекюдль. Це привело до утворення великої хмари попелу, який небезпечний для двигунів літаків.
Європейські служби безпеки польотів прийняли рішення, побоюючись неполадок з двигунами літаків, закрити повітряний простір через хмари вулканічного попелу, що вкрив небо усієї північної Європи. Транспортний параліч торкнувся 29% світового авіаринку.
За деякими даними, минулорічні перебої в авіасполученні торкнулися близько десяти мільйонів чоловік.
Проте результати наукового дослідження, опубліковані у квітні нинішнього року, свідчать, що закриття неба Європи було виправданим.
Після виверження Ейяфьятлайокудля, норвезький науково-дослідний авіаційний інститут (NILU) розробив унікальний пристрій, що дозволяє літакам виявляти хмари вулканічного попелу.