Техніки, наявної в дорожніх підприємств та організацій, недостатньо для того, щоб забезпечити повноцінний проїзд автомобільними дорогами загального користування у разі виникнення екстремальних погодних умов. Про це заявив начальник Управління експлуатаційного утримання автомобільних доріг і безпеки руху Укравтодору Олег Федоренко.
«Для ліквідації наслідків потужних снігопадів кількості механізмів, що є в наших автопарках – замало, а з огляду на те, що з них підготовлено до зими поки що 76% – взагалі бракує», – наголосив Федоренко.
Він додав, що основною перепоною до стовідсоткової готовності є дефіцит фінансування, адже майже чверть технічних одиниць – 24%, потребують заміни, так званих, витратних матеріалів: ножів, акумуляторів і гуми, на які на даний час немає коштів.
Іншу проблему посадовець вбачає в застарілості механізмів, адже понад 70% технічних засобів дорожніх організацій вже давно вичерпали нормативний строк експлуатації.
«Техніка дорожніх підприємств має бути модернізована та замінена на сучасну та високопродуктивну якомога скоріше, адже максимальна кількість часу, який наявні технічні засоби ще пропрацюють – це 2-3 роки», – підкреслив Федоренко.
За його словами, питання технічного переоснащення дорожніх підприємств з кожним роком лише гострішає, адже вже торік більшість механізмів, працюючи за екстремальних погодних умов, під час боротьби з заметами висотою до 3-4 метрів нерідко виходили з ладу та потребували ремонту.
«Саме тому, за аномальних погодних умов, як це було позаминулого року у Київській області чи минулого – у Східному регіоні, наявна на балансі дорожніх підприємств техніка не забезпечить проїзду на дорогах миттєво», – зазначив посадовець, додавши, що раніше під час боротьби з негодою працівникам дорожних підприємств допомагали військові та працівники ДСНС.
З огляду на те, що більша частина техніки ЗСУ та ДСНС задіяна в зоні АТО, дорожники можуть розраховувати лише на місцеву владу, яка акумулює ресурси місцевих підприємств з необхідними механізмами на балансі, а також на сторонні організації, які надаватимуть спеціалізовану техніку на договірних засадах.
За словами Федоренка, ЗСУ та ДСНС також надаватимуть свою підтримку, проте тільки за потреби й у разі виникнення складних ситуацій, тобто без цілодобового чергування як це було минулого року.
Загалом, за результатами низки перевірок Держагентства, дорожники до цьогорічної зими готові, більш як наполовину. Це – значно менше ніж передбачено планом з підготовки й зумовлено дефіцитом фінансування.
«Всі наявні матеріальні та технічні ресурси рівномірно розподілені між всіма регіонами України, у тому числі Донецькою та Луганською областями. За орієнтовними розрахунками цих обсягів вистачить щонайменше до 1 січня 2015 року», – запевнив Федоренко, додавши, що брак фінансового ресурсу не дав змоги заготовити хоча б мінімальний обсяг паливно-мастильних матеріалів, – з необхідних 2,5 тис. тон дизпалива в наявності лише 194 тони, а з 1,17 тис. тон бензину наявні тільки – 76 тонн. Така мізерна кількість дозволить нам працювати лише кілька діб і лише в окремих областях», – резюмував Федоренко.