Китай віддає перевагу Airbus на тлі економічного протистояння зі США
Китай купить у європейського авіабудівного концерну Airbus 300 літаків на суму близько $35 млрд, про що було оголошено під час державного візиту голови КНР Сі Цзіньпіна до Парижа, повідомляє Bloomberg. Угода передбачає придбання 290 вузькофюзеляжних літаків серії А320 і 10 далекомагістральних широкофюзеляжних авіалайнерів А350. Обсяг угоди виявився вдвічі більшим за анонсований президентом Франції Емманюелем Макроном у січні 2018 року під час його візиту до Пекіна.
Угоду досягнуто на тлі того, що компанія Boeing, основний конкурент Airbus, зіткнулася з проблемою зупинки польотів найпопулярнішої серед покупців моделі 737 MAX через технічні недоліки, які, можливо, стали причиною двох катастроф за п’ять місяців. Моделі 737 MAX і А320 є прямими глобальними конкурентами. До того ж Boeing мала проблеми із замовленнями в Китаї через торговельне протистояння США і КНР, у той час як Airbus зміцнює позиції, плануючи розширити свої виробничі потужності в Тяньцзінь. Виконавчий директор Airbus Ґійом Форі заявив на прес-конференції, що будівництво A320 здійснюватиметься як у Тяньцзіні, так і в Європі, додавши, що угода є «ознакою довіри» з боку Китаю. Макрон назвав це «чудовим сигналом». Прес-секретар МЗС КНР Ґен Шуан сказав, що угода продовжує історію китайсько-французької співпраці в аерокосмічній галузі, і додав, що Китай «забезпечив умови, які сприятимуть розвитку компанії Airbus».
Читайте також: Найбідніша країна Європи
Китай є найважливішим у світі авіаційним ринком, оскільки його середній клас, що швидко зростає, сприяє попиту на подорожі. За оцінками Airbus, Піднебесна потребуватиме 7,4 тис. нових пасажирських і вантажних літаків у найближчі два десятиліття, що становить майже 20% загального світового попиту.
До цього Китай традиційно прагнув зберегти баланс у замовленнях між двома західними авіагігантами, сподіваючись невдовзі розпочати власне виробництво, але перемовини з Boeing ускладнилися через торговельне протистояння. Угода з Airbus тепер може бути, зокрема, сигналом для США від КНР під час складних перемовин щодо досягнення торговельного миру між країнами, аналізує Bloomberg. Джерела видання повідомляють, що Китай може цілком виключити проблемний Boeing 737 MAX зі списку американських експортних товарів, які він купуватиме в межах торговельної угоди зі США.
Під час візиту Сі Цзіньпіна в Європі відбулася також інша знакова подія, яка свідчить про дедалі більший вплив Китаю. Італія стала першою країною Великої сімки, що підписала меморандум «Один пояс — один шлях», погодившись співпрацювати в межах ініціативи Китаю зі створення інфраструктури для розвитку торгівлі по всій планеті.
Huawei всупереч тиску США демонструє рекордний дохід
Виторг китайського технологічного гіганта Huawei збільшився на 19,5% у 2018 році й уперше перевищив $100 млрд, незважаючи на політичний тиск на компанію в усьому світі, повідомляє CNBC. Так, у 2018-му обсяг продажу сягнув 721,2 млрд юанів ($107,13 млрд), а чистий прибуток становив 59,3 млрд юанів, що на 25,1% більше, ніж рік тому. Зростання доходів відбувалося швидше, ніж у 2017-му, тоді як зростання чистого прибутку дещо сповільнилося.
Читайте також: Переконлива економіка проти непевної політики
Оголошені показники Huawei є особливо знаковими на тлі інтенсивного політичного тиску, який уряди країн Заходу чинять на компанію і який став одним із символічних виявів економічного протистояння США та КНР. Сполучені Штати висловили занепокоєння тим, що китайський уряд може використовувати мережеве обладнання Huawei для шпигунства. Huawei не раз заперечував ці припущення.
Утім, Адміністрація Трампа намагалася тиснути на союзників, щоб заборонити Huawei брати участь у розгортанні мобільних мереж наступного покоління, відомих як 5G. І якщо Німеччина відмовилася заважати компанії встановлювати відповідне обладнання, то, наприклад, Австралія та Сполучене Королівство схиляються все ж таки до стримувального підходу.
Обсяг продажу в операторському бізнесі компанії, який використовує мережеве обладнання, сягнув 294 млрд юанів, що трохи менше за показники 2017-го (297,8 млрд юанів). Реальним рушієм зростання став споживчий бізнес, дохід якого за підсумками року збільшився на 45,1% і становить 348,9 млрд юанів. Вперше споживчий бізнес є найбільшою часткою доходу Huawei.
Автомобільні тарифи та Brexit є основними ризиками для глобальної торгівлі у 2019 році
Світова торгівля в IV кварталі 2018 року зменшилася на 0,3%, повідомила у вівторок СОТ, передає Reuters. За її прогнозами, у 2019-му глобальна торгівля зросте на 2,6%, що менше за 3% динаміку у 2018-му й за попередній прогноз у 3,7%.
У своєму щорічному прогнозі СОТ повідомила, що торгівля була обмежена новими тарифами та зустрічними заходами, слабшим економічним зростанням, волатильністю на фінансових ринках та суворішими монетарними умовами в розвинених країнах. Погіршення прогнозу також не є несподіванкою, враховуючи торговельне напруження між США та Китаєм, заявив генеральний директор СОТ Роберто Азеведо.
Читайте також: Внутрішні інвестиції: дзеркало розвитку
Головний економіст СОТ Роберт Купман сказав, що погіршити ситуацію може потенційне рішення президента США Дональда Трампа ввести тарифи на світовий імпорт автомобілів пізніше, ніж цього року. «Торгівля США і Китаю становить близько 3% світової торгівлі. Автопродаж у світі становить близько 8% усієї торгівлі. Таким чином, можна припустити, що вплив автомобільних тарифів буде більшим, ніж вплив торговельного конфлікту між США та Китаєм», — зазначив Купман.
СОТ не зробила конкретного прогнозу щодо впливу Brexit. Проте Купман сказав, що в найгіршому разі це опустить динаміку світової торгівлі до нижчого крайнього показника в прогнозованому організацією діапазоні зростання від 1,3% до 4,0% у 2019 році.