Інспектор поліції Квебеку повідомив родичам зниклих безвісти, що «їхні рідні та близькі, ймовірно, загинули».
Представник залізничної компанії, якій належав поїзд, заявив, що інженер-машиніст порушив інструкцію щодо застосування ручних гальм, щоб уникнути катастрофи.
Як відомо, поїзд, що перевозив 73 цистерни сирої нафти, стояв на стоянці у селі Нант, що в семи кілометрах від Лак-Мегантіка, під час перезмінки машиністів. З невідомих причин цистерни від’єдналися від п’яти локомотивів та, набираючи швидкість, покотилися з пагорба. У центрі Лак-Мегантіка вони зійшли з рейок, а кілька з них вибухнули.
Як повідомив президент транспортної компанії Montreal, Maine and Atlantic Railway Еда Баркхардта, причиною залізничної катастрофи в канадській провінції Квебек могли стати дії машиніста, який не встановив необхідну кількість стоянкових гальм.