VIP-вагон, який 2011 року переобладнали зі звичайного, курсує у графіковому поїзді № 2/1 сполученням Київ-Москва через день. Вартість квитка складає орієнтовно 4500 грн (всього у вагоні шість купе сімейного типу).
Про те, як часто його замовляють, в Укрзалізниці не повідомили, зазначивши, що наразі він перебуває у ремонті.
Інтер'єр VIP-вагону
Водночас повідомили, що протягом останніх п’яти років було 409 замовлень вагонів-салонів.
Рік |
Кількість замовлень |
2007 |
52 |
2008 |
39 |
2009 |
59 |
2010 |
91 |
2011 |
64 |
2012 |
63 |
2013 |
41 |
Кількість замовлень вагонів-салонів протягом 2007-2013 років
Вартість одного рейсу в одному напрямку орієнтовно складає: Київ-Харків (понад 17 тис. грн), Київ-Львів (понад 18 тис. грн), Київ-Одеса (понад 20 тис. грн).
Як стверджують у департаменті, дорожче замовити вагони-салони влітку. Однак вартість замовлення вагонів-салонів залежить від категорії поїзда, дати відправлення (дня тижня) та ін.
Інтер'єр спеціального вагону-салону
«Розрахунок вартості здійснюється за кожною заявою окремо, враховуючи конкретні умови замовника. Вартість послуг включає в себе користування безпосередньо вагоном-салоном та оплату вартості проїзду одинадцяти СВ-місць у вагоні згідно з правилами перевезень. Тариф на перевезення пасажирів у вагоні-салоні є диференційованим, тобто залежить від календарного періоду року та дня тижня», – зазначають в Укрзалізниці.
Водночас у відомстві відмовились повідомляти суму вартості ремонтів вагонів та загальну суму прибутку завдяки замовленням протягом 2007-2013 років, оскільки такі відомості «є інформацією з обмеженим доступом».
«Крім того, повідомляємо, що відповідно до пункту 4 частини першої статті 13 Закону України «Про доступ до публічної інформації» розпорядниками інформації визнаються суб'єкти господарювання, які займають домінуюче становище на ринку або наділені спеціальними чи виключними правами, або є природними монополіями, – стосовно інформації щодо умов постачання товарів, послуг та цін на них. Таким чином, Державна адміністрація залізничного транспорту не зобов’язана надавати на запити будь-яку іншу інформацію, крім тієї, що стосується умов постачання товарів, послуг та цін на них», – зазначається у повідомленні.
Як повідомлялось, ДП «Донецька залізниця» у червні уклало угоду з ПАТ «Дніпропетровський завод з ремонту та будівництва пасажирських вагонів» на ремонт VIP-вагону вартістю 8,9 млн грн. За повідомленням ЗМІ, у 2012 році його замовили лише 15 разів, у 2010-му – 9 разів. Відтак річна виручка без врахувань витрат на персонал та інших видатків могла скласти максимум півмільйона гривень.