«На мій погляд, більше 1 млрд грн губилися на корупції при закупівлях. Це стосувалося всіх закупівель, які здійснювала Укрзалізниця… Думаю, ще 1 млрд грн лежить в дохідній частині. Це сумарні недоотримані доходи», – розповів Бланк.
«Схема проста і зрозуміла. Завищувалася ціна, яка потім ділилася між постачальником послуг і чиновниками Укрзалізниці. Такі схеми легко перевіряються, досить порівняти ціни закупівлі з ринковими», – описав Бланк схему крадійства через тендери.
Також він повідомив про складніші схеми, пов’язані зі спеціальним завищенням потреб Укрзалізниці і подальшим розпродажем або розкраданням надлишків.
«Будь-який показник, якого ми торкаємося, показує: скрізь є тема для корупції. Вона стосується і дохідної частини. Не секрет, що існує система поборів з вантажовідправників. Не секрет, що існує така ж система по видатковій частині. Можна копнути будь-яку тему і виявити, що рівень життя тих чи інших чиновників не збігається з рівнем доходів в Укрзалізниці», – розповів Бланк.
Зараз за словами першого заступника голови УЗ ситуація змінюється, схеми по розкраданню на тендерах не працюють.
«Ми призупинили тендери, тому брати участь ні в чому», – сказав Бланк.
Бланк також визнав, що Укрзалізниця останнім часом закуповувала дизельне паливо у структур Ігоря Єрємєєва та донецьких компаній за завищеними цінами.
«Що стосується цін поставки минулого періоду – це правда, ціни були дуже завищені. Виправити ситуацію з минулим періодом я вже не можу. Борг був своєчасно проданий одному з найбільших українських банків, і я змушений буду заплатити. Не залишається механізмів врегулювання цього питання… Це робота силових органів. Оскаржити ціну минулого періоду, на жаль, не вийде. Проведено постачання, складений акт. Найголовніше – борг був переуступлений», – заявив Бланк, не уточнивши, якому саме банку було переуступлено борг залізниці за дизпаливо.
«Вони (ред. – постачальники палива) кілька разів намагалися саботувати поставки, але ми погрожували їм судом. Хоча ситуація досить серйозна. Був один критичний день, коли запас палива на Укрзалізниці становив добовий запас. Це вже на межі кризи. Однак ми знайшли компроміс з постачальниками палива», – повідомив перший заступник голови Укрзалізниці.
За останні роки найбільшими постачальниками дизпалива для Укрзалізниці були компанії групи нардепа Єрємєєва: ТОВ «Вог аеро джет», ТОВ «Укрпостач-Нафтотрейд, МПП «ВК імпекс». У 2013-2014 роках вони виграли тендери залізниці на 5,44 млрд грн. При цьому минулого року тендерна ціна на паливо від Єрємєєва становила 11 250 грн./т без ПДВ, що значно перевищувало ринкові ціни.