Про це представники Укрзалізниці повідомили залізничникам 15 січня, напередодні мітингу біля Кабміну, під час 5-годинної наради з представниками профспілок, пише "Коммерсант-Украина".
Зокрема, "Проект фінансового плану залізниць України на 2013 рік передбачає поквартальне підвищення годинних тарифних ставок і посадових окладів (з 1 квітня, 1 липня і 1 жовтня) на 5% кожного разу.
"Загалом за рік зростання складе 15,8%, зростання середньомісячної заробітної плати заплановано на рівні 14%, при цьому рівень заробітної плати передбачається в розмірі 4322 грн", – заявили у прес-службі Укрзалізниці.
Слід зазначити, що в 2011 році зростання середньомісячної зарплати склало близько 17%, в 2012 році – 14,4%.
"Основні макропоказники на плановий рік, які затверджені постановою Кабміну, передбачають зростання середньомісячної заробітної плати номінальної, скоригованої на індекс споживчих цін лише на 3,3%", – пояснюють в УЗ. Для більшого підвищення необхідно істотно підняти тарифи на пасажирські перевезення, на що Кабінет міністрів не піде.
У профспілці залізничників і транспортних будівельників України поки не коментують пропозицію представників Укрзалізниці. Там пообіцяли її проаналізувати і повернутися до консультацій з керівництвом монополії.
А Вільна профспілка машиністів України у свою чергу пообіцяла паралізувати рух залізничного транспорту в разі невиконання Кабміном вимог залізничників.
Нагадаємо, вчора за різними даними від 100 до 300 представників профспілкових організацій залізничників вийшли на мітинг біля будівлі Кабміну.
Учасники вимагали підвищити годинні тарифні ставки і посадові оклади працівників залізничного транспорту згідно з положеннями генерального угоди (укладається між УЗ і профспілками) на 2010-2012 роки. Також мітингувальники зажадали від Кабміну дотримуватися норм законодавства щодо фінансування залізничного транспорту та відшкодування Укрзалізниці збитків від пасажирських і приміських перевезень.
На мітингу була Вільна профспілка машиністів України, до якої входять близько 3 тис. працівників, тоді як усього в галузі (включаючи держпідприємства, підлеглі УЗ) працюють 350 тис. осіб.
Голова профспілки машиністів України Семен Каріков вчора заявив, що представники Кабміну під час вчорашньої зустрічі із ними пообіцяли не скорочувати працівників залізниці.
Натомість найбільше об'єднання працівників галузі – профспілка залізничників і транспортних будівельників України (об'єднує 98% працівників транспорту) – від участі у вчорашньому пікеті відмовилося.
Її голова Вадим Ткачов минулого тижня заявив, що профспілка машиністів не висунула офіційних вимог до Кабінету міністрів і не пройшла необхідні примирні процедури. Він нагадав, що, відповідно до закону "Про порядок вирішення колективних трудових спорів", залізничні профспілки можуть проводити мітинги лише після проведення переговорів, в разі якщо вони не увінчалися успіхом.
Свої вимоги профспілка залізничників і транспортних будівельників України висунула Укрзалізниці 9 січня. Зокрема, вони зажадали підвищити в цьому році зарплату на 25% (з 1 квітня – на 10%), гарантувати зайнятість працівників, не допустити скорочення штату і забезпечити справедливий облік робочого часу, в тому числі понаднормового. Також залізничники вимагають проведення досліджень умов праці локомотивних бригад, перевтома яких може бути небезпечною для життя і здоров'я як працівників, так і пасажирів.