Як наголошується, при цьому витрати на сплату утилізаційного збору фактично лягли на плечі українських покупців іномарок.
Заважають українцям здавати на утилізацію старі авто два чинники.
По-перше, утилізувати автомобіль можна лише після того, як він знятий з реєстрації. Це клопітна процедура – машину, якщо вона не на ходу, доведеться доставляти в Міжрайонний реєстраційно-екзаменаційний відділ на евакуаторі, за гроші.
Інший варіант – запросити інспектора ДАІ просто в гараж або на стоянку, щоб він міг на місці оглянути автомобіль. Але влаштувати це проблематично.
По-друге, більшість пунктів прийому машин на утилізацію існують лише на папері.
Так, судячи за реєстром, опублікованим на сайті Мінекології, в Києві здати автомобіль можна в трьох місцях. Однак це тільки теоретично.
Водночас, в Мінекології відмовилися відповідати на питання про кількість вже утилізованих авто: чиновники заявили, що "чекають звітів від суб'єктів господарської діяльності".
Нагадаємо, у липні цього року був прийнятий закон про утилізацію автомобілів для допомоги вітчизняним виробникам, які звільняються від збору за умови виконання низки вимог закону.
Він набув чинності 1 вересня.
Між тим, на початку серпня деякі виробники заявили, що не встигають виконати вимоги закону до 1 вересня і будуть змушені платити утилізаційний збір.
Раніше віце-прем'єр Юрій Бойко повідомив, що зміни до закону передбачатимуть, що при передачі старого автомобіля на утилізацію українські громадяни зможуть отримати компенсацію у, приблизно, 12 тисяч гривень на купівлю нового авто вітчизняного виробництва.