Більшість стартапів, створених в Україні, орієнтуються на західний ринок і навіть мають головні офіси на Заході через те, що в Україні досі не створено привабливих умов для розробок. Про це пише "Український тиждень" в черговому числі.
Так звані "продуктові компанії" (тобто, ті, що створюють інноваційні технології та продукти, – ред.) мали б стати локомотивом технологічного прогресу на внутрішньому ринку. Дійсно, зараз в Україні море стартапів, але небагато з них стають успішними. Ті, що вже вийшли на ринок із якимсь новим продуктом, здебільшого мають головні офіси в США, де й платять податки.
"Проблема в тому, що більшість цих стартапів мають орієнтуватися на серйозні цілі, тож і зосереджуються на західному ринку. А якщо стартап хоче, щоб із ним працювали представники західного ринку, легше головний офіс мати у США чи Німеччині, наприклад, ніж в Україні чи Росії", – зазначають експерти.
Доки внутрішній ринок не матиме достатньо великого потенціалу, доки компанія не зможе працювати у своєму регіоні або доки тут не буде створено привабливіших за чужі умов для стартапів і розробок, ІТ-фірми шукатимуть можливості базуватися деінде.
Для розвитку стартапів потрібен окрім ринку привабливий інвестиційний клімат, у який ішли б венчурні інвестори, тобто люди, готові вкладати в ризиковані проекти, яких іще не існує на ринку (тож невідомо, наголошуєтся в матеріалі, вистрелять вони чи дадуть осічку).
Крім того, пишуть експерти, необхідний захист інтелектуальної власності – наразі більшість «продуктових» компаній не бачить жодних інструментів захисту своїх розробок в Україні, тому реєструє патенти на Заході.
"Коли інтелектуальна власність буде захищена, а вітчизняні суди здобудуть довіру й доведуть власну ефективність, таким компаніям працювати в нас буде комфортно", – зазначається в тексті.
Повний текст матеріалу "Українське ІТ: не програвити майбутнього" читайте в черговому числі "Українського тижня" (№8).