Студентки та студенти Школи журналістики та комунікацій УКУ у співпраці з "Українським Тижнем" видали спецвипуск, фокус-тема якого «За що відповідальна молодь». Журнал включає три тематичні блоки – Ідентичність, Лідерство та Усвідомлений вибір.
Головний редактор "Українського Тижня" Дмитро Крапивенко, який координував роботу студентів, пояснив, у чому його особливість: «Цьогоріч УТ відмовився від традиційного випуску «Світ у 2021». Пандемія навчила нас прогнозувати обережніше, але ширше і глибше думати про майбутнє. Візія того, куди має рухатися країна, де її місце у світі і які трансформації мають відбутися – це ті ключові теми, над якими Тиждень працюватиме у наступному році. Наша співпраця з УКУ – це спроба надати слово новому поколінню, зробити його суб’єктом діалогу про майбутнє. Адже від їхньої візії залежить чимало. Можна писати різні сценарії, але без акторського складу кіно не буде. Наш спецвипуск – це пряма мова тих, хто завтра «вийде на сцену». Редакція Тижня не нав’язувала жодної «матриці», – автори самі визначали розуміння меж відповідальності свого покоління».
Дмитро Крапивенко уточнив, що його місія полягала у тому, щоб навчити студентів писати статті, працювати з джерелами і статистикою. «Втручання на рівні сенсів не було. На виході ми отримали цікаву картину: професійно підготовлений спеціальний випуск журналу, всередині якого думки, візії та сподівання молодих людей без купюр і «дорослого» коригування. Переконаний, що в роботі над прогнозами слід зважати на цей спецвипуск, він допоможе «налаштувати оптику», – додав головний редактор Тижня.
«Коли ми говоримо про кримських татар, молодь із окупованих територій, силу традицій та вплив совка – ми говоримо й про себе. Усі матеріали об’єднує й те, що кожен працював над темою, яка хвилює його особисто. У моєму випадку – прояви радянської ностальгії серед молоді. Це текст про ворога, якого легко не помітити і те, чому наша історична пам'ять потребує не змін, а пояснень», – розповідає Олеся Парфан, авторка статті «За минуле, якого не було», рубрика «Ідентичність».
Тематичний блок «Усвідомлений вибір» зачіпає актуальні питання етичного споживання, довіри до медіа, інформаційної безпеки, політики, можливостей особистого розвитку молоді та вплив їхніх рішень на суспільство. «Вибір в інтерпретації молоді – це значно більше, ніж емоційно-психологічне бажання до змін. Це дар XXI століття новому поколінню, що творить історію сьогодення в Україні та світі», – зазначає учасниця робочої групи «Вибір» Наталія Волощук.
«У блоці «Лідерство» є статті про волонтерів, підприємців та стартаперів, авторитетів і навіть про спортивних фанів, які в певний момент і змінили хід історії. Це вражає, наскільки по-різному кожен з нас уявляє лідера XXI століття», – пояснює Тетяна Боць, авторка статті «Поза шаблонами», рубрика «Лідерство».
«Мені важливо, що студенти підхопили ідею лише за два з половиною місяці навчання підготувати повноцінний випуск. Це свідчить, що вони готові брати на себе відповідальність, а цього українська журналістика потребує чи не найбільше», – пояснила задум керівниця магістерської програми з журналістики УКУ Світлана Жаб’юк.
Над обкладинкою студенти працювали з відомим художником Андрієм Єрмоленком. На ній зображені молоді люди, які начебто атланти взяли на свої плечі вагу відповідальності за розвиток суспільства.
Також у цьому номері студенти оголосили про збір коштів на стипендію майбутньому вступнику чи вступниці Школи журналістики та комунікацій УКУ. Долучитись до збору можна за цим лінком
Довідково
Спецвипуск вийшов накладом у 5 тисяч. Він безкоштовно розповсюджуватиметься спільно з «Українським тижнем» у мережі книгарень «Є». Презентація журналу запланована на 23 грудня у Центрі Шептицького у Львові.