Боротьба з корупцією та новий підхід до залізничних тарифів – очікування бізнесу від реформи в залізничному секторі. Проте повноцінне реформування транспортної галузі гальмується з багатьох причин, – зазначають учасники форуму. Насамперед, для проведення структурних змін в галузі необхідні зміни на законодавчому рівні. Для залучення інвестицій в інфраструктуру важлива чіткість та певність правил державно-приватного партнерства/концесії, тобто потрібне оновлене законодавство і чітка модель ринку, – наголошують експерти. Бо об`єкти інфраструктури–давно зношені і потребують модернізації, на оновлення чекає й рухомий склад. Тож для інвесторів залізничний напрямок (а це 18 видів бізнесу) – це широкий полігон для розвиткубізнесу в Україні. Але для позитивної еволюції потрібна чітка політична воля, зрозуміла стратегія і прозорі правила гри, – переконані іноземні інвестори.
Олександр Кава, екс-заступник міністра інфраструктури, Керівник напрямку «Транспорт» Офісу ефективного регулювання (BRDO) підкреслив: «Одна з найбільших проблем Укрзалізниці – оновлення рухомого складу. Українська залізниця входить до десятки найбільших залізниць світу і є найбільшою залізничною компанією Європи. Усі європейські залізниці існують за рахунок величезних державних дотацій (в Німеччині близько 12 млрд євро, в Польщі – 0,5 млрд євро), а Українська залізниця ніколи не отримувала і не отримує дотацій і державної підтримки. Підходи до реформування треба корегувати, а не просто копіювати західні шаблони, які для нас не завжди актуальні. У нас є проблема з тарифами (частина з них глибоко збиткові) і з оновленням рухомого складу, і саме їх треба вирішувати в першу чергу».
Гохан Бейхан, Генеральний менеджер General Electric Transportation у країнах СНД, Європи, Близького і Середнього Сходу та Північної Африки підкреслив: «Для реструктуризації ринку потрібна чітка політична воля. Держава має виступити ініціатором процесу реформ і його контролюючим органом у продовж найближчих 5-7 років».
Олександр Завгородній, в.о. Голови правління ПАТ «Укрзалізниця» (2015-2016) зазначив: «Залізниця – кровоносні судини України. Від її роботи залежать економічні показники країни в цілому, оскільки дохідна частина Укрзалізниці складає6% ВВП країни, а це 15,3 млрд грн у бюджет у вигляді податків. Водночас, вагони потребують масштабного оновлення, в коштах це близько 60 млрд грн. Для модернізації 1-го км шляхів потрібні 25 млн грн., а реконструкції потребують понад 30 тисяч магістральних шляхів. На оновлення локомотивного парку потрібно близько 250 млрд грн. На сьогодні українська залізниця працює на самому мінімумі забезпечення вантажного і пасажиропотоку. Для того, щоб їх збільшити, потрібно вкладати в неї кошти».
Олександр Пьоришкін, заступник Голови правління Крюківського вагонобудівного заводу підкреслив: «Фінансова криза торкнулась і вагонобудівельників. Для прикладу, минулого року всі українські заводи виробили 1 тис 54 вагони, у той час як 2011 року – 52 тис вагонів. Обсяги виробництва дуже впали. Разом з тим, слід зазначити позитивну тенденцію в роботі Укрзалізниці в питанні її реформування. Ми з великою надією дивимося на неї як на основного українського стратегічного партнера і лідера галузі. Вагонобудівельники, маючи великий потенціал, готові повністю оновити і наповнити новими вагонами парк української залізниці. Наш завод як один із багатопрофільних підприємств галузі має можливість випускати лінійку вантажних, пасажирських вагонів, електровозів та дизельних потягів. Разом з тим, важливо вибудувати схему довготермінового планування, мінімум на три роки. А потенціал у нас є і ми відкриті для міжнародних компаній. Але важливо створити Експортно-кредитне агентство в Україні, як у багатьох країнах світу, яке б займалося фінансуванням проектів і фінансовими гарантіями».
У панельній дискусії «Залізничний транспорт України» форуму також взяли участь Олександр Федоренко, Директор департаменту державної політики в галузі залізничного транспорту Міністерства інфраструктури України, Володимир Мезенцев, Генеральний директор Лемтранс, Флавіо Канетті, Старший директор з розвитку бізнесу Bombardier Transportation.
Форум відбувся за підтримки Міністерства інфраструктури України. Організатор Форуму – A7 CONFERENCES, Офіційний партнер – Лемтранс, Ексклюзивний юридичний партнер – Міжнародна юридична фірма Baker&McKenzie, Стратегічний партнер – Будівельна компанія «Aрт Буд Сервіс», Інноваційний партнер – Microsoft Ukraine, Інвестиційний партнер – A7 CAPITAL, Виставковий партнер – ЖК «OrangePark». Генеральний медіа-партнер – Український тиждень, Генеральний інформаційний партнер – Інтерфакс-Україна, Діловий ТВ-партнер – Перший діловий, Генеральний радіо-партнер – Голос столиці, Ексклюзивний медіа-партнер – Ліга Бізнес Інформ, Ексклюзивний бізнес медіа-партнер – газета «Бізнес», Діловий медіа-партнер – Delo.ua, а також серед медіа-партнерів: 5 канал, Перша Шпальта, Українські новини, телеканал «Бізнес», Компаньон, Kyiv Post, Ділова столиця, Новое время, Hubs, Промисловість в фокусі, The Ukrainian Times, Business Views, Platfor.ma, ABC news, Центр транспортних стратегій, Промислові вантажі, Ліга:Закон, Електро Вісті, Будівельний журнал, газета «Магістраль», Build Portal. За підтримки: Actions First Foundation, УАІБ, MBA International, AHK Делегація німецької економіки в Україні, ACC, EBA, CUCC, KMBS, Рік Європи в Україні 2020, UBC, Клуб експортерів України, UVCA, KSE, Міжнародний інститут бізнесу, ВАССР.
Повний запис онлайн-трансляції Форуму на веб-сайті:www.a7conf.com/infra
За додатковою інформацією, будь ласка, звертайтесь до Оксани Кадочнікової, менеджера зі зв’язків із громадськістю A7 CONFERENCES,тел.: +38 044 227 27 77, +38 068 120 53 35, [email protected]