Українські експерти в Ірані не підтвердили зачищення місця катастрофи літака бульдозером

10 Січня 2020, 19:12

Команда українських експертів, яка прибула в Іран для участі у розслідуванні авіакатастрофи українського літака , не підтверджують інформацію про зачищення місця падіння бульдозерами. Про це у п'ятницю, 10 січня, заявив міністр закордонних справ Вадим Пристайко під час брифінгу, передає Укрінформ.

 

"Те, що там були фотокартки бульдозера, наша команда, яка знаходиться на місці, не підтверджує ці фотокартки", – зазначив Пристайко.

 

Водночас міністр підкреслив, що українські спеціалісти знаходяться безпосередньо на місці падіння літака, але залишки літака розкидані на дуже велику територію, у тому числі й у населеному пункті.

За його словами, українська команда знаходиться на місці, де є найбільша кількість залишків літака.

 

Раніше повідомлялося, що місце аварії літака, за інформацією Bellingcat, після вилучення уламків зачистили бульдозерами. Згодом міністр закордонних справ Вадим Пристайко повідомив, що українські експерти в Ірані отримали доступ до “чорних скриньок” та місця авіакатастрофи літака компанії "МАУ".

 

Нагадаємо, літак Boeing 737 МАУ розбився незабаром після вильоту з аеропорту Імама Хомейні в Тегерані 8 січня. Лайнер виконував рейс Тегеран-Київ (PS 752). Загинули всі пасажири та екіпаж. За попередньою інформацією, мова йде про 167 пасажирів та 9 членів екіпажу. На борту перебували громадяни сімох країн: України (11 осіб, включно з дев’ятьма членами екіпажу), Ірану, Канади, Швеції, Афганістану, Німеччини та Великої Британії. МАУ оприлюднила імена загиблих членів екіпажу та список пасажирів.

 

Як свідчить звіт іранської сторони, літак зайнявся перед катастрофою і намагався повернутися в аеропорт. На загоряння перед катастрофою вказують повідомлення очевидців, а траєкторія польоту свідчить про те, що лайнер збирався повернутися в аеропорт вильоту. Водночас, екіпаж літака не повідомляв про незвичайні обставини під час польоту. Після зіткнення з землею стався вибух.

 

Своєю чергою, у МАУ заявили, що літак був справний, і не припускають помилку екіпажу.

 

У Раді національної безпеки й оборони озвучили кілька основних версій: ураження ракетою, зіткнення з БПЛА, вибух двигуна з технічних причин або терористичний акт усередині авіалайнера. 

  

МАУ призупинила рейси до Тегерана на невизначений термін. Уряд ухвалив рішення  з 9 січня припинити роботу українських авіакомпаній у повітряному просторі Ірану. Воно буде переглянуте після з'ясування причин трагедії.

   

Офіс генпрокурора розпочав досудове розслідування. Мова йде про ч. 3 ст. 276 КК (порушення правил безпеки руху або експлуатації повітряного транспорту, що спричинило загибель людей).

 

Україна та Іран домовилися координувати дії слідчих груп обох країн, щоб з'ясувати причину аварії.

 

9 січня до Ірану у складі пошуково-рятувальної групи прибули 45 українських фахівців, зокрема з Державної авіаційної служби, Національного бюро розслідувань авіаційних подій та інцидентів з цивільними повітряними суднами та представники МАУ.

 

9 січня американський високопосадовець повідомив журналістам, що американські супутники виявили в Ірані запуск двох ракет незадовго до падіння літака.

 

У міжнародній групі журналістів-розслідувачів Bellingcat заявили, що літак могли збити ракетою із секретної іранської військової бази IRSG. Прем'єр-міністри Канади та Великої Британії Джастін Трюдо і Борис Джонсон заявили, що літак був збитий іранською ракетою, можливо, ненавмисно.

 

Натомість президент Володимир Зеленський заявив, що версія про влучання ракети в літак Boeing 737 МАУ не виключається, але станом на сьогодні – не є підтвердженою.

 

Водночас, за інформацією Bellingcat, місце аварії літака після вилучення уламків зачистили бульдозерами.