«Ми не встигаємо на 1 вересня виконати вимоги закону. На створення виробничої програми та її реалізації потрібно більше часу, і до 1 вересня ми не встигаємо», – розповів керівник відділу зі зв'язків з громадськістю компанії «Єврокар»(виробляє Skoda) Олена Гавинська, пише Коммерсантъ-Украина.
У ЗАЗу поки що теж немає такої програми, говорить віце-президент з виробництва корпорації «Укравто» Олег Папашев.
«Ми прикладаємо зараз усі зусилля, щоб створити мережу центрів з утилізації автомобілів – майданчики для пунктів у нас вже є. Якщо мережу не вдасться створити до 1 вересня, нам доведеться платити збір», – пояснив він.
Саме вітчизняні автовиробники наполягали на введенні з 1 вересня утилізаційного збору, який сплачується при імпорті автомобілів в країну. Виробники звільняються від його сплати за умови погодження з урядом програми створення або модернізації виробничих потужностей і нових робочих місць. При цьому автозаводи повинні створити власні мережі пунктів з прийому (в кожному місті з населенням від 50 тис. осіб) і демонтажу (у кожній області) автомобілів, що підлягають утилізації.
«Єврокар» вже повідомив дилерів про підвищення цін на весь модельний ряд: з вересня машини подорожчають на 7,3 тис., що еквівалентно утилізаційному збору. Водночас Папашев зазначає, що його компанія все ж розраховує встигнути виконати вимоги закону і поки що ціни не підвищувала.
Нагадаємо, 2 серпня президент підписав закон про введення екологічного податку на утилізацію імпортованих транспортних засобів.
4 липня парламент схвалив зміни до Податкового кодексу щодо сплати екологічного податку за утилізацію знятих з експлуатації транспортних засобів.
Базова ставка податку для легкових автомобілів – 5,5 тис. грн., на інші транспортні засоби (автобуси, вантажні, вантажопасажирські автомобілі або спецавтомобілі) вона становить 11 тис. грн. При цьому вітчизняні виробники звільняються від його сплати під гарантії створення утилізаційних потужностей.