Українські автовиробники можуть зупинити виробництво через закон про утилізаційний збір

17 Серпня 2013, 16:40

"Існують загрози, що не всі з них встигнуть відкрити, отримати дозволи та пройти сертифікацію утилізаційних центрів, що може паралізувати ринок з вересня по жовтень. При цьому ряд виробників сьогодні замислюються над питанням, чи вигідно відкривати утилізаційні центри або простіше сплатити утилізаційний збір?", – йдеться в статті.

Створення утилізаційних центрів, на будівництво кожного з яких потрібно витратити близько €7 млн, може виявитися нерентабельним для вітчизняних виробників.

Водночас ймовірність того, що такі центри побудують іноземні інвестори, внаслідок специфіки інвестиційного клімату України, наближається до нуля. Аналогічний актуальний прогноз щодо перспектив будівництва виробничих потужностей компаніями, чиї автомобілі присутні в Україні лише як імпорт.

Як повідомлялось, президент Віктор Янукович доручив уряду узгодити норми закону про утилізаційний збір з правилами Світової організації торгівлі..

Нагадаємо, 4 липня парламент схвалив зміни до Податкового кодексу щодо сплати екологічного податку за утилізацію знятих з експлуатації транспортних засобів.

Базова ставка податку для легкових автомобілів – 5,5 тис. грн., на інші транспортні засоби (автобуси, вантажні, вантажопасажирські автомобілі або спецавтомобілі) вона становить 11 тис. грн. При цьому вітчизняні виробники звільняються від його сплати під гарантії створення утилізаційних потужностей.

2 серпня президент підписав закон про введення екологічного податку на утилізацію імпортованих транспортних засобів.

Вітчизняні автовиробники стверджують, що можуть не встигнути на 1 вересня виконати вимоги закону про утилізаційний збір, і тоді збір пошириться і на них. До речі, саме українські автовиробники наполягали на введенні з 1 вересня утилізаційного збору. Вони звільняються від його сплати за умови погодження з урядом програми створення або модернізації виробничих потужностей і нових робочих місць. При цьому автозаводи повинні створити власні мережі пунктів з прийому (в кожному місті з населенням від 50 тис. осіб) і демонтажу (у кожній області) автомобілів, що підлягають утилізації.

У свою чергу, в Європейському Союзі заявляють про серйозний вплив на двосторонні економічні відносини з Україною вступу в силу закону про утилізацію знятих з експлуатації транспортних засобів.