Ця угода передбачає оновлення парку вантажних електричних локомотивів акціонерного товариства «Українська залізниця» 80 – двосистемних та 50 – односистемних локомотивів зі значною локалізацією виробництва в Україні. У законі йдеться про те, що закупівля вантажних електричних локомотивів здійснюватиметься коштом державного бюджету та шляхом державних зовнішніх запозичень від французької сторони.
Українська компанія повинна буде сплатити не менше 15% від загальної суми контрактів через попередню оплату французькому постачальнику. Сума офіційної підтримки становить 750 млн 125 тис. євро. Зокрема, 350 млн євро надійде як казначейська позика уряду Франції, а понад 400 млн євро – банківські позики від французького агентства експортних кредитів Bpifrance Assurance Export, що діє від імені уряду Франції.
Читайте також: Перевізники: Закупівля транспорту українського виробництва знизить конкуренцію на ринку
Економічний оглядач Тижня Олександр Крамар звертає увагу, що “оновлення інфраструктури і зокрема залізничного транспорту не мало б відбуватися у відриві від більш загальних цілей щодо економічного розвитку та модернізації економіки України. Проте угоди, які останнім часом усе активніше укладаються з промислово розвиненішими країнами мають всі ознаки просування ними власного високотехнологічного імпорту із високою доданою вартістю шляхом надання для цього нових кредитів у іноземній валюті. У результаті ми не лише отримуємо посилення боргової залежності, але й втрату можливості для постачання бодай на внутрішній ринок власної продукції із високою доданою вартістю. Хоча модернізація інфраструктури в Україні мала би сприяти, а не підривати розвиток власних технологічних виробництв”, – зазначає оглядач.