"Озвучені низкою російських ЗМІ з посиланням на керівництво "Рособоронекспорту" звинувачення в порушенні Україною авторських прав російських конструкторів при укладанні контракту з КНР на будівництво малих десантних кораблів на повітряній подушці абсолютно безпідставні. На жаль, вони спираються на некоректну інформацію", – відзначило високопоставлене військове джерело.
"Фахівцям відомо, що контракт з КНР готувався Україною більше п'яти років. Його виконання гарантовано підписаною у травні 2009 року в Пекіні українсько-китайською міжурядовою угодою. Фахівцям також зрозуміло, що підписанню документа подібного рівня передувала серйозна робота з врегулювання всіх аспектів, у тому числі з російською стороною, подібних контрактів", – зазначив співрозмовник.
Він зазначив, що "російська сторона, яка всі ці роки також вела переговори з КНР на предмет співпраці в будівництві МДКВП типу "Зубр", вже озвучувала аналогічні звинувачення на адресу України в 2009 році: мовляв, передача документації на проект 12322 третій стороні без узгодження з розробником (ЦМКБ "Алмаз", Санкт-Петербург, РФ – Ред.) суперечить російсько-українській міжурядовій угоді від 2006 року про взаємну охорону прав на результати інтелектуальної діяльності, що використовуються і отримані у ході двостороннього ВТС".
"Разом з тим, у РФ добре знають, що дія даної угоди поширюється на спільні українсько-російські розробки у сфері ВТС, здійснені після 1991 року. Крім того, Україна будує для КНР не МДКВП проекту 12322, а кораблі іншого проекту – 958, що має свої відміни", – зауважив він.
"Строго кажучи, звинувачення в порушенні ФСК "Море", на якому за часів колишнього СРСР, поряд з "Алмазом" велося будівництво "Зубрів", будь-яких авторських прав надумані: ще в радянські часи "Алмаз" виготовив на замовлення ФСК окремий комплект кальок на проект 12322, і феодосійське підприємство є законним власником документації на проект з усіма витікаючими повноваженнями ", – уточнило джерело.
Як підкреслив співрозмовник, будь-які спекуляції на тему нібито можливих розглядів в міжнародному суді у зв'язку з порушеннями авторських прав дуже схожі на "грубі інформаційні маніпуляції": "і в РФ, і в Україні, і в КНР прекрасно знають, що подібні плани не мають жодної судової перспективи", – констатував він.
Разом з тим, відзначило джерело, викликає жаль і гра навколо причин нещодавньої трагедії на ФСК "Море": фахівцям відомо, що нещасний випадок (впав кран – Ред.) не має відношення до технологій виробництва кораблів на ФСК, зазначив він.
"Застосовувані на ФСК "Море" технології, були, і по сьогоднішній день залишаються, передовими технологіями суднобудування на території СНД", – підкреслив він.
"Важко сказати, що стоїть за новою хвилею спекуляцій навколо співпраці у цій чутливій сфері між Києвом і Пекіном: невдоволення Москви позицією Києва з чутливих питань двосторонніх відносин, або питань ширшого міжнародного порядку", – зазначило джерело.
Нагадаємо, згідно з повідомленнями ряду російських ЗМІ, днями в ході роботи військово-морського салону в Санкт-Петербурзі глава делегації "Рособоронекспорту" Олег Азізов заявив, що українська сторона порушила авторські права російських конструкторів при укладенні контракту на будівництво МДКВП на замовлення КНР.
ВАТ Феодосійська суднобудівна компанія "Море" – відомий у світі виробник швидкісних суден з легких сплавів з динамічними принципами підтримки, включаючи військові, на підводних крилах, на повітряній подушці, на каверні, гліссуючі.
У 2010 році ФСК "Море" приступила до реалізації контракту обсягом $350 млн на будівництво малих десантних кораблів на повітряній подушці (МДКВП) на замовлення КНР. Йдеться про будівництво та постачання 4 кораблів. З них два кораблі повинні бути побудовані в Україні, два – в Китаї за участю українських фахівців.