20 липня підійшла до кінця суперечка Японії проти України щодо спеціальних імпортних мит на автомобілі. Про це пише Hubs.
Як повідомляється, ці торгові обмеження діють з квітня 2013 року. Для машин з об'ємом бензинового двигуна 1-1,5 л вони становили 6,46%, з об'ємом 1,5-2,2 л – 12,95%.
У березні 2014 спеціальний орган з вирішення спорів між членами Світової організації торгівлі зібрав експертну панель для вирішення цього конфлікту.
Головним противником спецмита виступила Японія, до неї приєдналися Євросоюз, США, Росія, Австралія, Корея, Індія та Туреччина.
З тих пір уряд вже двічі їх знижував, але дія спецмита мала тривати до квітня 2016. Наприкінці червня експертна панель DSB підготувала звіт, в якому рекомендувала Києву скасувати спецмита.
"Панель визнала підвищені мита на певні автомобілі протягом трирічного періоду несумісним заходом із зобов'язаннями України в рамках Угоди СОТ із захисних заходів та статтею XIX Генеральної угоди 1994 про тарифи і торгівлю (GATT)", – сказано в документі.
На сьогоднішньому засіданні DSB затвердив звіт. Про це повідомили в Секретаріаті СОТ.
Як пише видання, Київ міг би подати апеляцію. Формально на це є два місяці, але уряд цього не зробив.
"Україна не оскаржила звіт і сказала, що має намір виконати рекомендації та постанови панелі якнайскоріше", – повідомили в міжнародній організації.
У відповідь представники Японії погодилися в найближчі тижні відновити діалог з Україною, який не пішов у минулому році, що і привело до звернення в DSB.
Токіо і Київ обговорять порядок "негайної відміни захисних заходів". Більш конкретні терміни не уточнюються.
Як відомо, перший панельний розгляд для України після вступу її до СОТ в 2008 році завершивсяя поразкою. Імпортерам авто і їх потенційним покупцям це тільки на користь.
Скасування спецмита допоможе трохи знизити ціни, які, щоправда, все ще залишаються високими через девальвацію гривні і імпортний збір.