Очільник представництва України при Європейському союзі Микола Точицький заявив, що питання стосовно освітнього закону в порядку денному сесії Ради асоціації Україна – ЄС може з’явитися лише за узгодженням з українською стороною. Про це пише Радіо Свобода.
За інформацією, порядок денний узгоджують обидві сторони.
"Ми впевнені, що закон "Про освіту" не становить порушень жодних міжнародних зобов’язань, ні відповідних конвенцій Ради Європи, ні Угоди про асоціацію. Саме тому ми й подали цей закон на розгляд Венеціанської комісії. Україна готова до конструктивного діалогу, натомість, угорська сторона обрала шлях шантажу і політизації", – заявив український дипломат.
За словами Точицького, угорський міністр "очевидно керується передвиборчим процесом, який розпочався в їхній країні".
"Це стало питанням номер один для того, щоб перенести внутрішні проблеми на зовнішній вимір. Я вважаю, що це абсолютно нелегітимно", – додав він.
Як повідомлялося, 28 вересня в Україні набув чинності закон "Про освіту", який, серед іншого, запроваджує в Україні 12-річну повну загальну середню освіту. Законом передбачено, що представникам національних меншин України гарантується право на навчання в комунальних закладах для отримання освіти поряд із державною мовою відповідної національної меншини. Це право реалізується через класи (групи) з навчанням мовою відповідної національної меншини поряд із державною мовою.
Міністри закордонних справ Болгарії, Греції, Румунії та Угорщини заявили, що занепокоєні прийняттям в Україні нового закону про освіту й мають намір звернутися до Ради Європи і ОБСЄ.
Згодом Угорщина вирішила блокувати будь-яке подальше зближення України та ЄС через підписання президентом України Петром Порошенком закону "Про освіту", а також попередила Україну про можливі санкції в разі невідкликання закону про освіту.
12 жовтня Парламентська асамблея Ради Європи ухвалила рішення з рекомендаціями Україні за підсумками термінових дебатів щодо мовної статті українського закону "Про освіту". Відповідне рішення Асамблеї доволі жорстко засуджує те, що Верховна Рада ухвалила закон про освіту, змінивши "мовну статтю" без консультацій з представниками національних меншин.