У жовтні найбільше “джинси” у теленовинах зафіксували на Першому національному

Акценти
13 Листопада 2012, 16:12

Про це йдеться в узагальненому моніторингу за жовтень 2012 року матеріалів суспільно-політичної тематики в теленовинах, який здійснювався "Телекритикою".

Загалом протягом жовтня в підсумкових випусках щоденних новин досліджуваних телеканалів була доволі велика кількість матеріалів суспільно-політичної тематики з ознаками замовності.

Зокрема, Перший національний розмістив 43 матеріалів з ознаками "джинси", ICTV – 30, ТРК "Україна" – 24, "Новий канал" – 23, СТБ – 20, 1+1 – 18. Телеканал "Інтер" – 17, а "5 канал" – 9.

Автори моніторингу заявляють, що протягом звітного періоду на каналах продовжувала збільшуватися кількість матеріалів з ознаками замовності про суб’єктів виборчого процесу.

Переважно це були матеріали про провладні політичні сили, про окремих кандидатів, а також про "декоративну" опозицію – КПУ, "Україна – Вперед!", партія Ляшка тощо.

"Джинсових" матеріалів на бізнес тематику за жовтень майже не було, лише на каналах групи Пінчука протягом тижня пройшло по одному сюжету про захід Фонду Пінчука.

У матеріалах із ознаками замовності канали в основному порушували стандарти балансу думок, повноти інформації, відокремлення думок від фактів, достовірності подачі інформації та ін.

Лідером у порушенні цих стандартів є Перший національний. на другому місці – ICTV. Найменше порушень знайшли на "5 каналі".

Протягом місяця жоден з каналів в основних випусках новин не повідомляв багато про події протестної тематики.

Об’єктом моніторингу є сюжети суспільно-політичної тематики у вечірніх (головних) випусках новин на "Інтері", ICTV, "1+1", СТБ, Новому каналі, Першому національному, 5-му каналі й ТРК "Україна". Період проведення моніторингу: 8–13 жовтня.

Нагадаємо, як раніше заявила представник «Телекритики» Діана Дуцик, на телеканалах рівень «джинси» зростає з 2009 року.

90