У західній пресі пишуть про стягування військ РФ до кордонів України. Однак це схоже на російський блеф

Статті
2 Листопада 2021, 17:39

Видання The Washington Post та Politico опублікували статті та фотографії із супутника від американської компанії Maxar Technologies про нібито стягування російських військ на українському кордоні. Медіа наголошують на тому, що це не схоже на військові навчання і нагадали про схожу ситуацію у квітні поточного року. Тоді загроза повномасштабного зіткнення РФ та України була найвищою з 2015-го.

Головне управління розвідки міністерства оборони України оприлюднило відео, де полковник Леонід Матюхін спростовує цю інформацію та зазначає, що за розвідданими – додаткового перекидання російських підрозділів та військової техніки до українського кордону не зафіксовано. Центр оперативного інформування зазначає, що ці повідомлення можуть бути частиною спеціальних психологічних маніпуляційних дій з боку РФ і насправді це може бути плановим переміщенням військ після закінчення навчань. 

Дмитро Золотухін, директор Інституту постінформаційного суспільства, ексзаступник міністра інформаційної політики, у коментарі Тижню зазначив, що розглядати такі повідомлення поза контекстом не можна, враховуючи методи російських спецслужб.

“Дискусії про загострення ситуації – це вже досить звичайна для української аудиторії зброя Кремля. І політиків, і пересічних українців, і західних партнерів часто намагаються залякати вірогідністю великої війни, на яку може піти Путін. Але здебільшого це блеф”, – пояснює свою думку Золотухін.

Повідомлення про стягування військ з’явились після новини про використання турецького безпілотника Bayraktar 26 жовтня українськими військовими проти батареї гаубиць Д-30 бійців так званої “ДНР”. У відповідь низка європейських країн, зокрема Франція та Німеччина, висловили занепокоєння щодо використання безпілотників.

“Блеф і підняття ставок Кремль використовує в ті моменти, коли відчуває свій програш. Успішне застосування безпілотника для захисту українських військових – це однозначний успіх України. Особливо, враховуючи те, як безпілотники вплинули на хід конфлікту в Нагорному Карабаху".

Читайте також: "Нарешті, ми давно на це чекали". Реакція соцмереж на застосування безпілотників Bayraktar на Донбасі

За словами Золотухіна, дві публікації у західних медіа не мають достатнього підтвердження.

"Статтю Washington Post я навіть не беру до уваги, оскільки там зацитоване одне анонімне джерело, при чому – не сказано, з якої країни воно було. Що стосується статті Politico, то суперечливість є навіть у тексті. У заголовку статті сказано "Satellite images show new Russian military buildup near Ukraine". Тоді як далі в тексті журналісти пишуть "buildup of armored units, tanks and self-propelled artillery along with ground troops massing near the Russian town of Yelnya close to the border of Belarus (йдеться про те, що насправді супутники зафіксували техніку РФ на кордоні з Білоруссю – Ред.)", – зазначив фахівець.

За його словами, хоча супутникові знімки відносяться до регіону, близького до кордону Білорусі, однак уся стаття присвячена, натомість, Україні. “Зображення з'являються, коли напруженість між Києвом і Кремлем продовжує зростати”, – пише Politico.

Щодо переміщень 4-го танкового дивізіону,про який пише у статті Politico, Дмитро Золотухін посилається на польського експерта Конрада Музику, який на своєму сайті підкреслив, що ці переміщення не мають прямого стосунку до посилення на українському кордоні: “Суть полягає в тому, що вторгнення в Україну зараз малоймовірне. Я не вважаю, що нинішній рух пов’язаний з Україною”.

“На жаль, аудиторія здебільшого оцінює реальність у чорно-білому форматі, а тому – одразу ж закидає, що західні журналісти не можуть бути "агентами Кремля", – каже Золотухін і продовжує, – Однак, щоб помилятися, або передавати чиюсь експертну точку зору – зовсім не потрібно бути чиїмось агентом. Нам невідомо, як, звідки, в якому контексті, журналісти поважних видань отримали таку інформацію, яку спростувало українське Головне управління розвідки”. Принаймні, зараз є українське офіційне джерело на противагу експертним і анонімним заявам, викладеним у західній пресі, наголошує він.

96