Як зазначає він, ще у квітні цього року уряд Азарова-Арбузова підготував проект указу президента «Про затвердження Концепції реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні (далі – Концепція).
Аналіз Концепції засвідчує, що на другому етапі реформи (2015-2020 роки) передбачається закладення "конституційної основи утворення виконавчих органів обласних та районних рад і розмежування повноважень між ними та відповідними місцевими державними адміністраціями". Статус останніх (районних та обласних, Київської і Севастопольської міських), які підпорядковуватимуться президентові й Кабміну, пропонується визначати "повноваженнями контролю за законністю актів органів місцевого самоврядування на відповідній території".
У загальну логіку підготовки до децентралізації країни в разі втрати нинішнім режимом влади у столиці після уважнішого розгляду вписується й підписаний Віктором Януковичем 24 травня 2013 року Указ «Про заходи щодо забезпечення здійснення місцевими державними адміністраціями виконавчої влади на відповідній території», зауважує оглядач.
«У ньому пропонується посилити роль місцевих держадміністрацій у «координації діяльності» територіальних органів міністерств, державних агентств тощо. Зокрема, передбачається обов’язкове погодження головами МДА всіх кадрових рішень територіальних органів центральних органів виконавчої влади. На перший погляд, ідеться про централізацію влади, однак саме в руках місцевих держадміністрацій, що у випадку передання їхніх функцій виконкомам здатна полегшити перехід відповідних функцій до місцевих рад, контрольованих «правильною» партією», – зазначив він.
«Тобто схоже, що в оточенні Януковича готуються не тільки до плану «А» – продовження своєї влади в країні після 2015-го, а до й плану «Б» – «запасний аеродром» на випадок програшу в президентській кампанії. У такому разі зазначена «реформа» місцевого самоврядування може стати такою собі модифікацією «конституційної реформи 2004 року», покликаною як мінімум різко обмежити майбутні повноваження центральної влади й водночас зберегти контроль у своїх вотчинах», – зазначив Скумін.
Детальніше про наслідки реформи місцевого самоврядування від нинішньої влади читайте в матеріалі «Сєверодонецьк-2?» у №25-26 «Українського тижня»