«Несвоєчасне погодження проектів із розробки і впровадження комп’ютерних навчальних програм призвело до того, що 5 млн грн, передбачених на створення 17 програмних засобів навчання для учнів 10-11 класів, використано на інші цілі», – йдеться у повідомленні.
Рахункова палата, зазначає, що у 2010 році міністерство не закупило 600 комп’ютерних комплексів, а на придбання такої кількості техніки в 2011 році знадобилося вже у 1,5 раза більше коштів, тобто, із держбюджету додатково було витрачено 15,1 млн гривень.
«У 2011 році при закупівлі навчальних комп’ютерних комплексів не дотримано запланованих параметрів їх комплектації (7 машин для учнів при нормативі наповнюваності класів до 30 осіб), що призвело до неефективних і неекономних витрат державного бюджету в сумі 1,3 млн гривень», – додають у відомстві.
«Рішення міністерства щодо придбання мобільних комп’ютерних комплексів (до них входять 19 ноутбуків для учнів) для шкіл-інтернатів і спеціальних шкіл не ґрунтувалися на реальних потребах цих закладів та навчальних планах. А відсутність у придбаній техніці спеціальних навчальних і корекційних програм саме для дітей з особливими потребами знівелювала навчальну функцію цих комп'ютерів. У результаті частина техніки загальною вартістю 2,1 млн грн у навчальному процесі не використовувалася», – повідомляє Рахункова палата.
Відомство визначило, що високий показник забезпеченості шкіл комп’ютерною технікою не відображає реального стану речей, оскільки 12% комп’ютерів – несправні, понад 44% – придбані понад 5 років тому і є застарілими.
«Зосередившись на закупівлях комп’ютерних комплексів, МОНмолодьспорт та Інститут інноваційних технологій і змісту освіти не забезпечили виконання іншої складової програм з інформатизації – створення освітніх порталів, електронних бібліотек, баз даних, методик їх використання у навчальному процесі середньої школи, запровадження ресурсних центрів, які можуть забезпечити дистанційну освіту на рівні загальноосвітнього навчального закладу», – наголосила колегія Рахункової палати.