В авіакомпанії "Міжнародні Авіалінії України" заявили, що літак Boeing 737-800, який розбився в Ірані у середу, 8 січня, був справний, і не припускають помилку екіпажу. Про це стало відомо у ході брифінгу представників МАУ, передає Українська правда.
За словами президента МАУ Євгенія Дехне, "це був один з кращих наших літаків з прекрасним, надійним екіпажем".
"Маючи сьогодні дані, що літак набрав 2400 метрів висоту, помилка екіпажу мінімальна, ми її просто не припускаємо. З огляду на їх досвід, дуже складно сказати, що там могло бути щось з екіпажем", – повідомив віце-президент МАУ з льотної роботи Ігор Сосновський.
Сосновський також зазначив, що з членів екіпажу на борту перебувало два пілоти, інструктор і 6 бортпровідників.
Командир Володимир Гапоненко мав 11 600 годин нальоту, майже весь на літаку Boeing 737, інструктор Олексій Наумкін – 12 тисяч годин нальоту, другий пілот Сергій Хоменко – 7600 годин нальоту.
За наявною інформацією, екіпаж відпочивав у готелі Тегерану перед вильотом.
"Знаючи, що Тегеран не є простим аеропортом, наші всі підготовки всього льотного складу на 737 останні кілька років проводяться виключно в аеропорту Тегерана", – сказав він.
"Літак 2016 року випуску, отриманий безпосередньо з заводу Боїнга, до цього не експлуатувався ніде. Зауважень по матчастині на було, перевірку проходив останню 6 січня. Зауважень ніяких не було. Літак був справний. Від екіпажу ні по прильоту до Тегерану, ні перед вильотом ніяких зауважень не було", – повідомив технічний директор МАУ Олександр Шафієв.
Нагадаємо, літак Boeing 737 МАУ розбився незабаром після вильоту з аеропорту Імама Хомейні в Тегерані 8 січня. Лайнер виконував рейс Тегеран-Київ.
За попередньою інформацією, літак розбився в результаті аварії двигуна з технічних причин, поки версія теракту виключається. Унаслідок авіакатастрофи загинули всі пасажири та члени екіпажу. За наявними даними, мова йде про 167 пасажирів та 9 членів екіпажу, серед яких – 11 українців.
МАУ призупинила рейси до Тегерана на невизначений термін. Також в авіакомпанії зазначили, що останнє планове технічне обслуговування літак пройшов 6 січня 2020 року.
Згодом президент Володимир Зеленський доручив генпрокурору Руслану Рябошапці відкрити кримінальне провадження щодо катастрофи. Також буде проведено перевірку льотної придатності всього цивільного флоту.