У киїському музеї відцензурували, а потім демонтували антипутінську виставку

18 Травня 2012, 10:54

Демонтаж відбувся після попередньої цензури під час якої вилучили частину об'єктів – 16 картонних чоловічків з антипутінськими гаслами.

Виставка «Апокаліпсис і відродження», створена зусиллями 43 художників з Росії та України, відкрилася в Київському музеї російського мистецтва 15 травня. Її ідея належить Олегу Кулику, кураторами виступили Костянтин Дорошенко (Україна) та Анастасія Шавлохова (Росія). Серед робіт була 22-метрова інсталяція Лусіне Джанян і Олексія Кнедляковського – намальована Москва, Садове кільце і 500 мітингувальників.

Як написала у своєму блозі художниця Лусіне Джанян, після того, як інсталяцію було змонтовано, художники залишили залу, і через дві години, прямо перед початком прес-конференції, виявили, що частину чоловічків з антипутінськими плакатами вилучено. При цьому всі плакати, за її словами, – це народна творчість.

«Було вилучено 16 об'єктів, ключових розтяжок і просто одиночних плакатів. Це було зроблено без нашого відома, нас навіть не поставили перед фактом. Зробили це непомітно, з розрахунком, що ми не помітимо відсутності 16 елементів з 500 інших», – пояснила Джанян.

Вона стверджує, що «Юрій Вакуленко, директор Російського музею в Києві, взяв на себе весь удар і особисто, у приватній бесіді, вибачився переді мною. Він визнав, що він – цензура. Він навіть сказав, щоб я "не ображалася". Чесне слово, як з дитиною. Але найжахливіше, він сказав, що як представник музею більше не допустить подібного, і що Кулик його неправильно зрозумів, і що надалі він буде проводити цензурний етап до запрошення певного художника в проект. Щоб не провокувати подібного, що сталося».

Сам Вакуленко заперечив, що він приймав рішення вилучити частину об'єктів з інсталяції, висловивши припущення, що таке рішення міг прийняти куратор виставки. Водночас він визнав, що 17 травня, прийняв рішення демонтувати інсталяцію повністю. «Політичні гасла не повинні бути доступними на державному майданчику, тим паче пов'язані із сусідньою державою. Ось якби все це відбувалося в приватній галереї, тоді в цьому немає нічого особливого», – заявив Вакуленко.

Водночас, один з кураторів виставки, Костянтин Дорошенко, повідомив, що саме пан Вакуленко вимагав у день відкриття експозиції вилучення частини робіт з інсталяції, оскільки вони містили ненормативну лексику.

Читайте також: «Гуманітарна політика» в Україні повернулась у радянсько-російське річище