«Проект уже почав реалізовуватися. Португальська компанія приступила до розробки ТЕО (техніко-економічне обгрунтування – Ред.). І вже в серпні ми зрозуміємо, скільки часу займе будівництво ділянки від Столичного шосе через Дніпро і в бік Борисполя, якою буде його ціна, і відповідно – яку плату доведеться стягувати з водіїв», – заявив голова Держагентства з інвестицій та управління національними проектами України Владислав Каськів.
За його словами, можливо, легковикам дозволять їздити по дорозі безкоштовно, а гроші будуть брати тільки з транзитних машин.
«Потрібно розуміти, що це всього лише додаткова дорога, яка в першу чергу необхідна для безперешкодної їзди по Києву фур, транзитного транспорту. В таких проектах основні гроші інвестори заробляють саме на великогабаритному транспорті, а не на легковому. Так що цілком імовірно, що в ТЕО буде передбачений безкоштовний проїзд для приватних осіб», – сказав Каськів.
В Європі проїхатися по платній трасі коштує близько 2 грн за кілометр. Якщо в Україні такий тариф становитиме стільки ж за кожен кілометр, то проїхати всю ділянку коштуватиме 34 грн. У КМДА кажуть, що така траса полегшить життя всьому місту, і вже подумують про те, щоб обмежити в'їзд фур у місто. «Великі машини зможуть не заїжджати в місто і не створювати пробки», – зазначив заступник голови КМДА Михайло Кучук.
Експерти кажуть, що їздити по такій трасі буде вигідно і киянам, але тільки якщо ціна проїзду не перевищить 25-30 грн.
«Зараз відстань від Столичного шосе, далі по Південному мосту, проспекту Бажана, Бориспільській трасі до повороту до аеропорту становить 35 км, що займе, без урахування пробок, близько 35 хвилин. Ту ж ділянку по новій трасі, виключаючи такі пробкові місця, як розв'язка біля станції метро «Видубичі» та Харківської площі, може зайняти не більше 15 хвилин. Довжина – 17 км, і швидкість, напевно, буде дозволена не менше 90 км. Це вигідно, адже і бензину, і часу витратимо в 2 рази менше», – вважає експерт з перевезень Богдан Аганін.
За його словами, у Франції кількість платних доріг складає всього 1%, але на них доводиться аж 50% загального трафіку. Найдорожча дорога обходиться у 4 грн за кілометр. А в Німеччині за 1 км на платній дорозі платять менше 2 грн.