«Для впевненої перемоги на окрузі потрібно 40 тис. голосів. Але якщо розраховувати, що 10 тис. і так проголосують, то може вистачити й 30 тис. Зрозуміло, що в селі досить буде 50-100 гривень на людину для купівлі її голосу, а в місті може бути й 300, і 500. Множимо в середньому 300 гривень на 30 тис. – виходить 9 млн гривень або трохи більше 1 млн доларів… приблизно стільки грошей для підкупу виборців має вистачити», – зазначив Черненко.
«Як правило, інтенсивний момент підкупу – це останній місяць, навіть остання пара тижнів безпосередньо перед виборами. Але цю технологію потрібно ще правильно застосувати. До того ж, схема підкупу ламається, коли підкуповує не один кандидат, а вибудовується кілька пірамід. Сам по собі підкуп – не панацея, грамотні технологи подивляться на стартові позиції кандидата, його конкурентів і, виходячи з цього, будуть будувати схему кампанії», – додав він.
За його словами, підкуп виборців не є універсальним способом перемоги на виборах, цю технологію необхідно ще правильно застосувати, і схема підкупу ламається, коли підкуповує не один кандидат, а вибудовується кілька подібних пірамід.
Нагадаємо, раніше глава Комітету виборців Олександр Черненко заявив, що мажоритарка в Україні – це 225 округів, на кожному з них буде по два-три кандидати, готових витратити на кампанію $4-5 млн.
За оцінками політиків та експертів вартість виборчої кампанії у мажоритарному окрузі коливатиметься від $700 тис. до $5 млн.