У КВУ назвали суму, яку кандидати в президенти офіційно витратили на виборчу кампанію

26 Березня 2019, 12:45

Комітет виборців України повідомив, що 44 кандидати на пост президента офіційно витратили на виборчу кампанію понад 1,2 млрд грн. Про це повідомила прес-служба КВУ.

 

"44 кандидати на пост Президента України офіційно витратили 1 млрд 273 млн грн. Дані відповідно до проміжних фінансових звітів кандидатів про використання коштів виборчого фонду, оприлюднених на сайті ЦВК 25 березня", – йдеться в повідомленні.

 

Зазначається, що більшість коштів кандидати витратили на використання ЗМІ, а саме – 853 млн. грн.

 

"У відсотковому відношенні найбільше коштів на рекламу в ЗМІ витратили Юрій Кармазін (100% всіх коштів витрачено на рекламу), Валентин Наливайченко (89%), Дмитро Добродомов (88%), Олександр Вілкул (87%), Юрій Бойко (85%) та Сергій Тарута (83%)", – наголошується в повідомленні.

 

Водночас у КВУ відзначили, що в абсолютному відношенні найбільше на рекламу витратили Петро Порошенко (251 млн грн), Юлія Тимошенко (118 млн), Олександр Вілкул (97 млн), Сергій Тарута (80 млн), Володимир Зеленський (64 млн), Олег Ляшко (59 мл), Анатолій Гриценко (52 млн).  Юрій Бойко витратив на рекламу 39 млн, Олександр Шевченко – 34 млн, Руслан Кошулинський – 11 млн, Євгеній Мураєв – 11 млн, Андрій Садовий – 10 млн.

 

Крім того, у Комітеті додали, що семеро кандидатів на пост президента України наразі офіційно не здійснювали жодних витрат під час кампанії. Так, не витратили жодної гривні Олександр Ващенко, Микола Габер, Дмитро Гнап (зняв кандидатуру), Олександр Данилюк, Роман Насіров, Руслан Ригованов та Олександр Соловйов.

 

"Закон не встановлює обмежень щодо розміру виборчих фондів кандидатів, тому політики можуть витрачати будь-які суми. В результаті всі разом кандидати лише офіційно витратили 1,2 млрд. грн. Однак неофіційні витрати є ще більшими. Зокрема, традиційно в звітах не відображено витрати кандидатів на зарплати для агітаторів, членів комісій та спостерігачів. Щодо значних витрат на рекламу, то це свідчить про низьку якість кампанії. На рекламу було витрачено кожну другу гривню з виборчих фондів кандидатів, що є надмірною сумою. Законодавство деяких держав Європи (наприклад, Польщі) забороняє кандидатам витрачати на рекламу більше певного відсотка коштів або ж платна політична реклама взагалі є забороненою", – пояснив голова КВУ Олексій Кошель.

 

У КВУ уточнили, що інформація в проміжних звітах охоплює період з моменту відкриття виборчих фондів до 18 березня 2019 року. Остаточні фінансові звіти кандидати подадуть після виборів.

 

Нагадаємо, 25 березня КВУ повідомив, що у Верховній Раді 111 депутатів жодного разу не проголосували під час засідань парламенту в березні.