На Хрещатику можуть з'явитися наземні пішохідні переходи. Про це повідомляє прес-служба Департаменту містобудування та архітектури при Київській міській державній адміністрації.
Можливий варіант облаштування наземних переходів на Хрещатику в рамках воркшопу «Пішохідний Хрещатик» презентував спеціаліст управління інженерно-транспортної інфраструктури Департаменту містобудування та архітектури Віктор Петрук.
За словами Петрука, восьмисмуговий Хрещатик може бути звужений до п'яти смуг з облаштуванням наземних пішохідних переходів. При цьому його попускна здатність не буде зменшена, а швидкісний режим навіть зросте.
Такого висновку в Департаменті містобудування та архітектури прийшли, проаналізувавши вуличну мережу від Європейської до Бессарабської площі.
«Ми звернули увагу на те, що пропускна здатність восьмисмугового Хрещатика абсолютно не адекватна пропускній здатності прилеглих вузлів. Восьмисмуговий Хрещатик може пропускати до 5,5 тис. автомобілів на годину в одному напрямку. У той же час, вранці Європейська площа в напрямку Хрещатика пропускає тільки близько 3,2 тис. автомобілів на годину, а ввечері Бесарабська площа – близько 2,2 тис. автомобілів на годину. У нас виникла хороша пропозиція – звузити проїжджу частину Хрещатика на 2-3 смуги, оскільки в години пік його проїжджа частина фактично використовується як «виставка автомобілів». За рахунок такого рішення ми можемо поліпшити характеристики центральної вулиці міста, влаштувати наземні пішохідні переходи, а також позбутися любителів швидкісної їзди», – пояснив Петрук.
Спеціаліст уточнив, що від вул. Б. Хмельницького до вул. Михайлівської пропонується звузити проїжджу частину Хрещатика до трьох смуг в напрямку Бесарабки і до двох смуг в напрямку Європейської площі. При цьому можна організувати регулювання перехресть Б. Хмельницького – Хрещатик, Прорізна – Хрещатик і Михайлівська – Хрещатик у дві фази.
«Ми промоделювали цю ситуацію і побачили, що знаходимося на правильному шляху. Схема організації руху і світлофорне регулювання дозволяє пропускати пішоходів біля ЦУМу, Департаменту архітектури та Будинку Профспілок по денній поверхні, не ускладнюючи при цьому автомобільний рух», – резюмував Віктор Петрук.
Нагадаємо, в грудні 2013 року рух на Хрещатику був закритий через початок масових акцій протестів у центрі Києва. Рух транспорту вулицею було відновлено 11 серпня.