Про це йдеться в заяві Нацкомісії з утвердження свободи слова та розвитку інформгалузі при президенті.
Комісія попереджає, що напередодні президентських виборів у ЗМІ можуть повернутися маніпулятивні технології, інформаційні спецоперації, обслуговування інтересів власників та наближених до них фінансово-політичних груп, а також втягування журналістів у політичну боротьбу.
Занепокоєння комісії викликають "тенденційні випуски новин та сервільні інтерв’ю, спеціально зрежисовані політичні ток-шоу, в яких інструментами маніпуляції стають добір учасників, послідовність їхніх виступів та запитання ведучих".
Розвиток подій дозволяє прогнозувати подальше посилення нового виду цензури як прояву тиску з боку власників, а також і самоцензури журналістів, зауважують у Нацкомісії.
"Важка ситуація на ринку праці медіа є додатковим чинником, що стримують журналістський протест та прагнення працювати згідно з професійними стандартами", – додають у відомстві.
Нацкомісія нагадує, що "громадські організації, які працюють у сфері ЗМІ, пильно відстежують ситуацію в медійному просторі держави і будуть усіма доступними засобами інформувати громадськість про усі порушення принципів свободи слова, плюралізму думок та збалансованості новин".
"Ситуація, що склалася нині в інформаційному просторі країни, також знову довела гостру необхідність запровадження в Україні системи незалежного суспільного мовлення, роздержавлення медіа та посилення ролі органів самоорганізації журналістів", – переконані у комісії.