У ІМІ назвали основних замовників “джинси” в інтернет-ЗМІ – інфографіка

28 Лютого 2019, 13:58

Громадська організація "Інститут масової інформації" повідомила, що чверть матеріалів (24%) з ознаками замовлення, зафіксованих в інтернет-ЗМІ, виявилися на користь кандидата в президенти Юлії Тимошенко. Про це йдеться результати дослідження ІМІ, проведеного в лютому 2019 року.

 

 

Як зазначається, загалом під час моніторингу 11 популярних інтернет-ЗМІ експертами було зафіксовано 295 матеріалів, що містили ознаки замовлення. Лише 6,5% матеріалів з ознаками політичного замовлення були марковані як рекламні. Проте це маркування не відповідало Закону "Про рекламу" (використовувалися заголовки "Актуально", "Новости Киева" тощо з поясненням у футері сайту, що є неналежним маркуванням реклами).

 

"Лідером з розміщення джинси стала Юлія Тимошенко (24% від усіх матеріалів з ознаками замовності). Найбільше матеріалів на її користь розміщували сайти "Обозреватель" (obozrevatel.com) та RBC (rbc.ua). На другому місці опинився чинний мер Львова та кандидат у президенти Андрій Садовий (8% від матеріалів з ознаками замовності). Практично всі ці матеріали припали на сайт 24-го каналу (24tv.ua), однією з власників якого є дружина Садового Катерина Кіт-Садова", – йдеться в повідомленні.

 

Водночас у ІМІ заявили, що третє місце розділили між собою Анатолій Гриценко та "Опоблок" (зокрема, кандидат у президенти Олександр Вілкул).

 

"На користь кожного з цих кандидатів в інтернет-ЗМІ було зафіксовано по 6,5% від загальної кількості замовних матеріалів. Що стосується Гриценка, матеріали з ознаками замовності з’являлися переважно на сайті “Обозреватель” (obozrevatel.com), а найбільше матеріалів на користь "Опоблоку" і Вілкула розмістив сайт "Сегодня" (segodnya.ua). 5% матеріалів з ознаками замовності стосувалися "Опозиційної платформи – За життя" та Вадима Рабіновича. Найбільше таких матеріалів було зафіксовано на сайті RBC (rbc.ua). Така ж кількість матеріалів з ознаками замовлення (5%) стосувалася Володимира Зеленського та Віталія Кличка", – наголошується в повідомленні.

 

Крім того, за даними ІМІ, майже 3% від усіх матеріалів з ознаками замовлення були чорним піаром, тобто маніпулятивними матеріалами, спрямованими на руйнування іміджу та репутації. Найбільше матеріалів з ознаками чорного піару стосувалися діяльності чинного президента Петра Порошенка, лідера "Батьківщини" Юлії Тимошенко та роботи комерційних компаній, зокрема "Укрзалізниці".

 

Нагадаємо, сайт «Український тиждень» став лідером за рівнем дотримання професійних журналістських стандартів серед інтернет-ЗМІ. 

Позначки: