У ЄС прокоментували інформацію, що літак МАУ могли збити іранською ракетою

10 Січня 2020, 15:44

У Європейській комісії вважають, що наразі немає переконливих доказів щодо причини авіакатастрофи в Ірані 8 січня. Про це 10 січня на брифінгу у Брюсселі заявив речник Європейської комісії на прохання журналістки прокоментувати озвучені прем’єром Канади дані про збиття літака іранською ракетою, передає "Європейська правда"

 

Представник комісії не дав прямої відповіді на питання, чи вірить ЄК у спроможність Ірану провести незалежне розслідування, але зазначив, що Брюссель на це сподівається.

 

"Нам потрібне незалежне розслідування, якому можна довіряти. Є міжнародні правила для цього. І ми очікуємо, що кожна сторона, залучена до розслідування, буде їх дотримуватися", – сказав представник ЄК.

 

Він додав, що Європейська комісія готова надати будь-яку необхідну допомогу країнам, які проводять розслідування.

 

"Надзвичайно важливо для нас гарантувати безпеку наших пасажирів, безпеку громадян ЄС, які використовують літаки, що летять з та до Євросоюзу", – резюмував представник ЄК.

 

Нагадаємо, літак Boeing 737 МАУ розбився незабаром після вильоту з аеропорту Імама Хомейні в Тегерані 8 січня. Лайнер виконував рейс Тегеран-Київ (PS 752). Загинули всі пасажири та екіпаж. За попередньою інформацією, мова йде про 167 пасажирів та 9 членів екіпажу. На борту перебували громадяни сімох країн: України (11 осіб, включно з дев’ятьма членами екіпажу), Ірану, Канади, Швеції, Афганістану, Німеччини та Великої Британії. МАУ оприлюднила імена загиблих членів екіпажу та список пасажирів.

 

Як свідчить звіт іранської сторони, літак зайнявся перед катастрофою і намагався повернутися в аеропорт. На загоряння перед катастрофою вказують повідомлення очевидців, а траєкторія польоту свідчить про те, що лайнер збирався повернутися в аеропорт вильоту. Водночас, екіпаж літака не повідомляв про незвичайні обставини під час польоту. Після зіткнення з землею стався вибух.

 

Своєю чергою, у МАУ заявили, що літак був справний, і не припускають помилку екіпажу.

 

У Раді національної безпеки й оборони озвучили кілька основних версій: ураження ракетою, зіткнення з БПЛА, вибух двигуна з технічних причин або терористичний акт усередині авіалайнера. 

  

МАУ призупинила рейси до Тегерана на невизначений термін. Уряд ухвалив рішення  з 9 січня припинити роботу українських авіакомпаній у повітряному просторі Ірану. Воно буде переглянуте після з'ясування причин трагедії.

   

Офіс генпрокурора розпочав досудове розслідування. Мова йде про ч. 3 ст. 276 КК (порушення правил безпеки руху або експлуатації повітряного транспорту, що спричинило загибель людей).

 

Україна та Іран домовилися координувати дії слідчих груп обох країн, щоб з'ясувати причину аварії.

 

9 січня до Ірану у складі пошуково-рятувальної групи прибули 45 українських фахівців, зокрема з Державної авіаційної служби, Національного бюро розслідувань авіаційних подій та інцидентів з цивільними повітряними суднами та представники МАУ.

 

9 січня американський високопосадовець повідомив журналістам, що американські супутники виявили в Ірані запуск двох ракет незадовго до падіння літака.

 

У міжнародній групі журналістів-розслідувачів Bellingcat заявили, що літак могли збити ракетою із секретної іранської військової бази IRSG. Прем'єр-міністри Канади та Великої Британії Джастін Трюдо і Борис Джонсон заявили, що літак був збитий іранською ракетою, можливо, ненавмисно.

 

Президент Володимир Зеленський заявив, що версія про влучання ракети в літак Boeing 737 МАУ не виключається, але станом на сьогодні – не є підтвердженою. Згодом посольство США в Україні передало Зеленському дані щодо авіакатастрофи літака.