Європейський банк реконструкції і розвитку (ЄБРР) має намір фінансувати оновлення рухомого складу Укрзалізниці. Про це повідомив старший банкір ЄБРР в Україні Марк Магалецький.
За словами Магалецького, ЄБРР сподіваються на зростання доходів Укрзалізниці. «Ситуація змінюється, ринок намацує точки зростання, – говорить він. – Ми сподіваємося на позитивні тенденції».
"Велике значення в цій роботі повинно зіграти рішення керівництва УЗ з інвестицій та фінансування інфраструктури", – відзначає Магалецький. За його словами, це дасть сигнали всьому ринку. “Ми готові фінансувати закупівлі нового рухомого складу і локомотивів. Але тепер компанія повинна прийняти рішення, які кошти їй потрібні", – пояснює банкір.
Старший аналітик ІК "Арт Капітал" Олексій Андрейченко нагадує, що фінансовий план Укрзалізниці припускав, що буду залучати кошти ЄБРР та Європейського інвестиційного банку. За його словами, на закупівлю вантажних вагонів хотіли залучити 875 млн грн – це близько 950 вагонів. Ще 97 млн грн повинні були витратити на модернізацію тягового рухомого складу.
Експерт у сфері транспорту Олександр Кава розповідає, що ступінь зносу вагонів УЗ з деяким категоріям наближається вже до 98%. “У першу чергу варто ставити акцент на універсальні вантажні вагони (напіввагони і криті вагони) і на двосистемні електровози. Це те, що може дати максимальний ефект для УЗ і окупати ці вкладення", – пояснює експерт.
В. о. голови правління Укрзалізниці Євген Кравцов розповів, що компанія вже має оформлений кредит від ЄБРР. Зараз компанія працює над відновленням співпраці з цієї кредитної лінії, каже Кравцов.
"Важливо, що крім коштів ми отримуємо від кредиторів ще й досвід і стандарти контролю процесу витрачання коштів", – говорить Кравцов.
ЄБРР є найбільшим фінансовим інвестором в Україні. Станом на 1 січня 2016 року банк взяв зобов'язання надати близько 12 млрд євро в рамках 355 проектів по всій Україні.
Нагадаємо, у ЄБРР планує до кінця 2016 року інвестувати в Україну близько 1 млрд євро за умови проведення реформ.
Також зазначимо, Кабінет міністрів України призначив на посаду голови правління публічного акціонерного товариства «Українська залізниця» поляка Войцеха Балчуна.