Про це пише газета «Коммерсанть-Украина» в матеріалі «На частном слове».
Зокрема, уряд затвердив проект будівництва центру ділової авіації на території аеропорту «Донецьк» – відповідне розпорядження N932-р від 21 вересня було опубліковано у понеділок, 3 жовтня. Загальна кошторисна вартість проекту становить 307 060 000 грн, причому більша частина суми – 180 950 000 грн – буде виділена з держбюджету, решта коштів – залучені з інших джерел. Будівництво почнуть цього року, а завершити планують вже в наступному.
Новий термінал назвуть «Прокоф'єво-2», він призначений виключно для адміністративної та ділової авіації.
«Термінал буде приймати високих гостей і бізнесменів», – заявляв раніше віце-прем'єр-міністр інфраструктури Борис Колесніков.
За його словами, в зоні «Прокоф'єво-2» планують збудувати готель, яким зможуть користуватися транзитні пасажири. В адміністрації аеропорту не надали коментарів, пославшись на відсутність уповноважених осіб.
Однак бізнесмени вважають проект перспективним. Власник компанії DCH (управляє аеропортом «Харків») Олександр Ярославський упевнений, що Донецьку потрібен новий термінал для ділової авіації.
«Інтерес бізнесу до цього регіону підвищується. Інвестори готові вкладати в будівництво нової інфраструктури – готелів, ресторанів та інших об'єктів до Євро-2012, тому наступного року число польотів у це місто зросте», – заявив він.
Наразі комунальне підприємство «Міжнародний аеропорт «Донецьк» у своєму розпорядженні має дві злітно-посадкові смуги: довжиною 2,5 тис. м і 4 тис. м. Існуючий пасажирський термінал аеропорту має пропускну здатність 700 осіб на годину, ще один будує компанія «Альтком».
Однак експерти звертають увагу на те, що бізнес-термінал буде побудований за бюджетні кошти, тоді як число його потенційних користувачів невелика. Власник авіакомпанії Challenge Aero (займається перевезеннями в бізнес-авіації) Сергій Нікіфоров оцінює загальне число літаків бізнес-класу в Україні не більше, ніж в 60 одиниць.
«Це більше, ніж, наприклад, у Польщі, де не так багато олігархів. Але набагато менше, ніж у Лондоні і московському «Внуково» – там здійснюється близько 200 рейсів щодня», – додає він
«Незрозуміло, чому держава повинна витрачати бюджетні гроші на такий нішевий проект?» – зазначає експерт Центру економічного і політичного аналізу Ірина Кава.
Крім того, експерти не бачать необхідності в окремому бізнес-терміналі саме в Донецьку. В аеропорту вже є кілька приватних терміналів для бізнес-авіації, говорить Ірина Кава. «Один з них – причому перший подібний термінал в Україну – був побудований ще в 1990-х компанією «Кабі», – згадує Нікіфоров.
Крім того, бізнес-авіація зараз обслуговується також у VIP-терміналі С київського аеропорту «Бориспіль» і в окремому терміналі для VIP-пасажирів аеропорту «Жуляни».
Нагадаємо, що 21 березня Кабінет міністрів збільшив на 900 млн грн (або на 71,4% – до 2161 млн грн) вартість будівництва терміналу, включаючи паркінг і огорожу, в міжнародному аеропорту "Донецьк» за 2009-2011 роки в рамках підготовки до Євро-2012.