Як заявив віце-прем'єр Олександр Вілкул, оновлення трамваїв і тролейбусів має відбуватися за рахунок техніки зі ступенем локалізації не менше 80%.
Між тим, зараз багато міські перевізники змушені закуповувати уживаний електротранспорт імпортного виробництва.
Так, наприклад, в минулому році Тернопіль придбав два уживаних тролейбуса з Чехії, вартістю 150-300 тис. грн / шт, Луцьк – десять тролейбусів з Польщі вартістю 65 тис. грн / шт, а Дніпропетровськ – 30 трамваїв з Німеччини за 9, 6 млн грн. Вся техніка має термін експлуатації від 12 до 20 років.
Мер Львова Андрій Садовий каже, що, наприклад, його місту для нормального функціонування необхідно близько 40 нових трамваїв.
"Новий трамвай українського виробництва коштує близько 11 млн грн. Для порівняння: старі імпортні трамваї, яких ми за останні кілька років купили 22, коштували по 12-42 тис. євро (125,6-439,6 тис. грн) за одиницю. Ці трамваї прослужать нам ще років десять, а на нові у міста просто немає коштів ", – нарікає він.
За словами генерального директора компанії Татра-Південь (найбільший виробник трамваїв в Україні) Анатолія Кердівари, його компанія страждає від того, що міста воліють купувати імпортну техніку. Він вважає, що витрати на запчастини та обладнання старого трамвая за десять років перевищують вартість нового.
"А враховуючи те, що сучасний трамвай нашого виробництва на 50% економічніше, вкладені в нього кошти можуть окупитися всього за п'ять років", – стверджує він.
Нагадаємо, екс-міністр економічного розвитку і торгівлі Петро Порошенко заявив що ініціатива Кабміну щодо активізації економіки 2013-2014 рр. "вбиває конкуренцію", додавши, що не відчуває оптимізму щодо нової програми.
Нагадаємо, у грудні 2012 року Львів закупив старі тролейбуси у 13 разів дешевше від ЛАЗівських.
У лютому 2013 року Дніпропетровськ придбав 30 трамвайних вагонів чеського виробництва за 15 мільйонів гривень у Німеччині.
Читайте також: Трамвай часу